دوران یورگن کلوپ در لیورپول به سر رسیده!
عملکرد یورگن کلوپ در ماینتس و دورتموند نشان می دهد او نمی تواند بحران ها را به خوبی مدیریت کند و از تیم کنار خواهد رفت

منتظر خداحافظی یورگن کلوپ با لیورپول باشیم؟

پس از بیش از ۵ سال یورگن کلوپ با لیورپول به یک بحران بزرگ دچار شده است. یک اتفاق مشابه برای کلوپ در حال رخ دادن است. او نمی تواند بحران ها را به خوبی مدیریت کند.

یورگن کلوپ و لیورپول با شکست مقابل فولهام که در معرض خطر سقوط قرار دارد، روز یکشنبه ششمین شکست خانگی متوالی خود را در لیگ برتر انگلیس متحمل شدند. کلوپ به معنای واقعی کلمه در لیورپول به بحران خورده است. تیم او با حضور سادیو مانه ، روبرتو فیرمینو و محمد صلاح در دو سال گذشته جام های زیادی را جمع آوری کرد ولی الان شرایط برای او فرق کرده است.

در حال حاضر، پس از سقوط به رده هشتم لیگ، علی رغم  شروع خوب در لیگ قهرمانان اروپا  بسیاری این سوال را دارند که آیا دوران کلوپ در لیورپول به سر رسیده است؟

ماینتس  (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸)

بعد از پیوستن کلوپ به تیم ماینتس در فوریه ۲۰۰۱ ، تیم تحت هدایت او اولین صعود به بوندس لیگا را تجربه کرد و در سال ۲۰۰۴ موفق شد به هدف خود برسد. او شش سال در این باشگاه همکاری کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ وقتی باشگاه شرایط خوبی نداشت جدا شد. او در اولین بحران با ماینتس موفق نبود.

بوروسیا دورتموند (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵)

او در ادامه راهی تیم دورتموند شد و در سال  ۲۰۱۲ قهرمان شد و در سال ۲۰۱۳ به فینال لیگ قهرمانان نیز راه یافت  که باخت ۲-۱ به بایرن باعث شد نایب قهرمان شود. در سال ۲۰۱۴، در ششمین سال کلوپ با دورتموند سقوط این تیم شروع شد. پس از انتقال روبرت لواندوفسکی به مونیخ، دورتموند جایگزینی مناسب برای لهستانی پیدا نکرد. تیم در معرض خطر سقوط بود، گاهی اوقات بیش از ضعیف شده بود و در رده هفتم قرار گرفت تا کلوپ از این تیم برود.

حالا مشابه این اتفاق ها برای او در لیورپول افتاده است و بعد از قهرمانی در لیگ و  لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول شرایط بسیار بدی دارد و در رده هشتم قرار دارد و شاید این فصل پایانی بر حضور یورگن کلوپ در مرسی‌ساید باشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir