زور استقلال به انتقام از الدحیل نرسید
تیم فوتبال استقلال ایران دور برگشت مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی برابر الدحیل قطر آغاز کرد

تساوی استقلال و الدحیل در بازی برگشت

تیم‌ فوتبال استقلال ایران در چهارمین بازی‌اش در گروه C لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد یکشنبه در زمین شماره دو ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده عربستان به مصاف الدحیل قطر رفت و به تساوی ۲ - ۲ بسنده کرد. شیخ دیاباته (۲۷ - پنالتی) و مهدی قایدی (۶۱) برای استقلال و مایکل الونگا ( ۲+۴۵ - پنالتی و ۵۸) برای الدحیل گلزنی کردند.

در این گروه، الدحیل با هشت امتیاز در صدر ایستاده است، استقلال و الاهلی عربستان با هفت امتیاز دوم و سوم هستند و الشرطه عراق بدون امتیاز رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به امتیازات کسب شده، کار استقلال برای صعود به دیدار با الاهلی و الشرطه کشیده شد و دو بازی آینده سرنوشت این تیم را برای صعود رقم خواهد زد.

فرهاد مجیدی به دلیل محرومیت روی سکوها حضور داشت. محمد نادری و فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت تعویض شدند.

نیمه اول

در دقایق اول این بازی، توپ و میدان بیشتر شاگردان فرهاد مجیدی بود و آبی‌ها سعی داشتند روی دروازه حریف فرصت گلزنی ایجاد کنند اما تلاش استقلال به غیر از چند فرصت نصفه و نیمه، نتیجه‌ دیگری نداشت.

در ادامه تیم الدحیل مقداری به جلو کشید و سعی داشت با هجوم به نیمه زمین استقلال، دروازه رشید مظاهری را تهدید کند.

در دقیقه ۱۹ بازی، معز علی با هجوم به محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت مناسب شد اما شوت این بازیکن را رشید مظاهری دفع کرد. در ادامه الدحیل بازهم روی نقطه کرنر فرصتی گلزنی داشت که دروازه‌بان آبی‌ها مانع گلزنی قرمزپوشان قطری شد.

فشار تیم الدحیل بعد از این موقعیت‌ها بازهم ادامه داشت اما دفاع تیم استقلال و حضور رشید مظاهری باعث شد نتیجه بازی با تساوی بدون گل پیش برود.

استقلال در دقیقه ۲۵ بازی روی فرار فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه پنالتی شد و در ادامه توسط شیخ دیاباته روی نقطه پنالتی به گل اول رسید تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی‌پوشان پیش برود.

بازی بعد از گل اول استقلال شکل متعادل‌تری به خود گرفت. الدحیل بعد از دریافت گل اول سعی داشت با حضور در نیمه زمین استقلال نتیجه بازی را تغییر دهند اما آبی‌پوشان سعی در مدیریت بازی داشتند تا نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کنند.

 مهدی قایدی در دقیقه ۳۶ این بازی با حضور در نیمه زمین الدحیل حرکتی انفجاری به سمت محوطه جریمه الدحیل داشت و با دریبل چند بازیکن شوتی روانه دروازه حریف کرد که با واکنش صالح زکریا همراه شد.

در ثانیه‌های پایانی نیمه اول داور بازی به سود تیم الدحیل قطر اعلام پنالتی کرد و اولونگا موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کند تا این بازی با تساوی یک بر یک در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم در ابتدای کار بیشتر در میانه میدان در جریان بود اما رفته رفته تیم استقلال نبض بازی را در دست گرفت تا دوباره بتواند نتیجه بازی را به نفع خود بکشاند.

در دقیقه ۵۲، شیخ دیاباته با پاسی که عارف غلامی میان مدافعان الدحیل قطر ارسال کرد، در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما ضربه او با اختلافی زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

الدحیل قطر در دقیقه ۵۸ این دیدار توانست گل دوم را به ثمر برساند و اولونگا روی یک ضربه آزاد در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد و با ضربه سر دروازه آبی‌پوشان را باز کرد.

اما یک دقیقه بعد استقلال گل تساوی را به ثمر رساند. وریا غفوری با عبور زیبا از بازیکن الدحیل از سمت راست نیمه زمین حریف، مهدی قایدی  را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک ضربه بی‌نقص گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

در ادامه بازی شکل متعادل‌تری به خود گرفت و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

شاگردان فرهاد مجیدی در این مدت سعی داشتند روی دروازه‌ الدحیل حملات مختلفی را طرح‌ریزی کنند اما تلاش آبی‌ها نتوانست به نتیجه مشخصی برسد.

در دقیقه ۸۰، شیخ دیاباته روی یک ضربه آزاد، پشت محوطه جریمه صاحب یک فرصت خوب شد اما شوت این بازیکن با اختلافی کم از کنار دروازه الدحیل قطر به بیرون رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل برتری ثمری نداشت تا این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.\.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir