جنجالی ترین مدرک ماجرای 3 بر صفر شدن بازی گل گهر با کمک پلیس فتا
جعل مدرک بازی‌های ملی اریک بانیاما، بازیکن گابنی گل‌گهر، باعث ۳ بر صفر شدن بازی این تیم مقابل استقلال شد

نامه‌های جعلی از این گوشی در تهران ارسال شد

موضوع ۳ بر صفر شدن بازی گل‌گهر با استقلال با وجود تساوی‌ای که تیم قلعه‌نویی از فرهاد مجیدی گرفته بود هنوز داغ است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در آرای مشابهی بازی گل‌گهر با تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان را 3 بر صفر کرد تا تیم امیر قلعه‌نویی، هفت‌ امتیازی که در این دیدارها به دست آورده بود را از دست بدهد.

۳ بر صفر شدن نتایج این دیدارها به دلیل استفاده گل‌گهر از بازیکنی گابنی به نام اریک بانیاما است.

آن‌طور که فدراسیون فوتبال عنوان کرده، در پرونده بازی‌های ملی این بازیکن گابنی جعل صورت گرفته و در نتیجه، چون این بازیکن در این سه دیدار حضور داشته و از طرفی استقلال هم شاکی خصوصی گل‌گهری‌ها بوده در نتیجه رأی این پرونده با شکست گل‌گهر در این بازی‌ها صادر شده است.

بعد از اعلام این رأی، گل‌گهر با کسر هفت امتیاز (دو برد برابر سپاهان و پیکان و یک تساوی مقابل استقلال) صدر جدول را از دست داد و تیم سپاهان دوباره صدرنشین شد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند حتی اگر گل‌گهر تخلفی کرده نباید سه تیم دیگر تشویق شوند و جایزه بگیرند.

در این بین گل‌گهر هم ادعا کرده مسئولیت این اتفاق برعهده فدراسیون فوتبال است، چون این فدراسیون باید متوجه جعلی‌ بودن نامه‌های ارسالی از فدراسیون گابن می‌شده است.

این هم نکته مهمی است؛ در واقع درباره تعداد بازی‌های ملی بانیاما (طبق قانون ایران، باید در دو سال اخیر چهار بازی ملی داشته باشد) شک و تردید زیادی است.

شایعه شده بود که این بازیکن چهار بازی ملی ندارد و در نتیجه نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

باشگاه گل‌گهر مدعی است استعلام لازم صورت گرفته و ایمیل‌هایی از سوی فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده که نشان می‌دهد بانیاما چهار بازی ملی دوستانه دارد. بعد از تأیید توسط فدراسیون فوتبال، حالا خبر رسیده که این نامه‌ها جعلی بوده است. از ۹ نامه‌ای که با سربرگ فدراسیون گابن فرستاده شده هفت‌تایش جعلی است و فدراسیون گابن هم تأیید کرده نامه‌های ارسالی جعلی است و ارتباطی با فدراسیون گابن ندارد.

اینجا مسئله اصلی رخ‌داده و اینکه چه کسی نامه را جعل کرده محل سؤال است؛ فدراسیون فوتبال از پلیس فتا درخواست کمک کرده و حالا نتیجه‌اش عجیب و جنجالی شده است.

در گزارش ۵۱ صفحه‌ای پلیس فتا، عنوان شده که نامه‌های جعلی مذکور از تهران با گوشی شیائومی و با وی‌پی‌ان، به همراه آی‌پی‌هایی از هنگ‌کنگ و روسیه فرستاده شده و جعل مسجل است! اینجاست که دیگر نمی‌شود از کنار این تخلف عجیب و غریب به سادگی عبور کرد.

گل‌گهر به کمیته استیناف برای این رأی اعتراض کرده، ولی مدارکی که پلیس فتا رو کرده می‌تواند معادلات را به هم بزند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی