شکست استقلال
استقلال تهران در دیداری پر برخورد با نتیجه 2 بر صفر برابر ذوب‌آهن شکست خورد.
تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار هفته نهم لیگ برتر در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن رفت که در پایان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میزبان شد. گل‌های این بازی را مهدی رجب‌زاده در دقیقه 14 و قاسم حدادی‌فر در دقیقه 51 به ثمر رساندند.

استقلال با این نتیجه 15 امتیازی باقی ماند تا جایگاه چهارمی‌اش در معرض خطر قرار بگیرد. ذوب‌آهن هم با این پیروزی 12 امتیازی شد و تا رتبه هشتم بالا آمد.

نیمه نخست:

نخستین موقعیت خطرناک این بازی نصیب میزبان شد. در دقیقه 4 بازی، مهاجم ذوب‌آهن شوت محکمی را روانه دروازه استقلال کرد اما مهدی رحمتی با یک واکنش خوب و سریع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 9: نیکبخت‌واحدی با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شد اما با ضربه‌ای آرام توپ را به میاتوویچ تحویل داد.

دقیقه 14: ذوب‌آهن یک – استقلال صفر مهدی رجب‌زاده میزبان را پیش انداخت. در این دقیقه محمد صلصالی توپ بلندی را به روی دروازه استقلال فرستاد تا مهاجم باتجربه ذوب‌آهن با ضربه سری دقیق توپ را از بین پاهای رحمتی وارد دروازه کند.

دقیقه 19: استقلالی‌ها قصد داشتند با استفاده از یک اوت دستی بلند به دروازه میزبان نزدیک شوند. در این لحظه توپی که قاضی با ضربه سر رویش اثر گذاشته بود برابر دروازه به ساموئل رسید اما این بازیکن، ضربه آرامی به توپ زد تا این فرصت هم برای استقلال از دست برود.

حدود 15 دقیقه بازی روند آرامی داشت تا این که در دقیقه 33 صاحب ضربه کرنر شد. این ضربه به صورت خطرناکی به روی دروازه استقلال فرستاده شد ولی حاصلی برای اصفهانی‌ها نداشت.

دقیقه 43: آرش برهانی می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما میاتوویچ به خوبی توپ را مهار کرد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم سرمربی استقلال فرهاد مجیدی را به زمین فرستاد تا تیمش با استفاده از تجربه و توانایی او بتواند به گل تساوی دست یابد.

اولین موقعیت خطرناک نیمه دوم هم توسط بازیکنان ذوب‌آهن خلق شد. در دقیقه 47 بازی، زننده تک گل بازی تا این لحظه، شوت محکمی را روانه دروازه مهمان کرد اما توپش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد باز هم ذوب‌آهن می‌توانست به گل برسد اما هوشیاری رحمتی در مهار پاس عرضی بازیکن ذوب‌آهن، این فرصت را از اصفهانی‌ها گرفت.

دقیقه 51: ذوب‌آهن 2 – استقلال صفر قاسم حدادی‌فر زننده گل دوم ذوب‌آهن بود. ذوب‌آهنی‌ها از زمان شروع نیمه دوم چند بار تلاش کردند از سمت چپ خود به دروازه استقلال نزدیک شوند اما هر بار رحمتی مانع از این می‌شد که بازیکن نفوذ کرده‌ی ذوب‌آهن با پاس عرضی خطرساز شود، این بار اما حدادی‌فر قدر پاس خوب هم‌تیمی‌اش را دانست و گل دوم تیمش را زد.

دقیقه 60: باز هم این ذوب‌آهن بود که می‌توانست به گل برسد. این بار سینا عشوری در نتیجه یک کار تیمی خوب و سرعتی توانست به داخل محوطه جریمه استقلال نفوذ کند. در حالی که دو مهاجم ذوب‌آهن درست در چند قدمی دروازه حریف منتظر رسیدن توپ بودند، عشوری خودش توپ را شوت زد و فرصت را از دست داد.

دقیقه 66: در حالی که استقلالی‌ها در رسیدن به دروازه حریف خود ناکام بودند، باز هم سینا عشوری با رحمتی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و این بار توپ را با ضربه‌ای فنی از بالای سر او به سمت دروازه فرستاد اما ساموئل آن را دور کرد تا تیمش متحمل شکست سنگین‌تری نشود.

دقیقه 78: مهدی نظری، بازیکن استقلال در گوشه محوطه جریمه و در حالی که به سمت بیرون آن در حرکت بود توسط مدافع ذوب‌آهن سرنگون شد اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت تا امیر قلعه‌نویی به شدت به داور اعتراض کند و از محوطه قانونی خود خارج شود.

دقیقه 79: یک بار دیگر بازیکن استقلال در محوطه جریمه سرنگون شد ولی این بار هم داور نه تنها پنالتی اعلام نکرد بلکه به بازیکن استقلال اخطار داد. این بار هم سرمربی استقلال نسبت به تصمیم داور به شدت اعتراض کرد. برخی از هواداران استقلال هم به نشانه اعتراض چند عدد از صندلی‌های ورزشگاه را کنده و به داخل زمین انداختند.

دقیقه 86: استقلالی‌ها توپی را به سمت دروازه شلیک کردند که مدافع ذوب‌آهن روی خط آن را دفع کرد اما استقلالی‌ها معتقد بودند که توپ وارد دروازه شده است. تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی، درگیری چند بازیکن استقلال با ذوب‌آهنی‌ها، صحبت‌های اعتراضی قلعه‌نویی و ماجدی با جلال مرادی، ناظر بازی را در پی داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
مرور هفته نهم لیگ برتر فوتبال
کاریکاتور: صعود ایتالیا و هلند به جام جهانی
نماز خواندن نیکبخت+ عکس
بنگر، نیکبخت و رحمتی در کنسرت+ تصاویر
تجاوز بازیکن فوتبال در مقابل هزاران نفر