آمار فوق العاده خرید جدید استقلال؛ گلزنی ترسناک!
عزیزبک آمانوف خرید خارجی جدید تیم استقلال در فصل ۲۰۲۱، ۱۱ گل زد که هیچ کدام از روی نقطه پنالتی نبود

عزیزبک آمانوف بازیکنی که تبحر خاصی در گلزنی دارد

بررسی وضعیت فنی بازیکن جدید تیم استقلال که توسط فرهاد مجیدی مورد تایید قرار گرفته و به این تیم پیوست، مشخص می‌کند عزیزبک آمانوف ۲۴ ساله، یک بازیکن باهوش و فوق العاده شوتزن به شمار می‌رود. بازیکنی که در مجموع جام حذفی و لیگ برتر ۲۰۲۱ ازبکستان موفق شده ۱۱ بار دروازه حریفان این تیم را در شرایطی خاص باز کند. چرا که آمانوف در پست مهاجم نوک به میدان نرفته و در پست وینگر چپ برای لوکوموتیو تاشکند بازی کرده است.

۳ گل در جام حذفی؛ دوتا با چپ یکی با سر

این بازیکن در جام حذفی فصل گذشته ازبکستان موفق شد سه بار برای تیمش گلزنی کند. او ابتدا در دیدار مقابل تیم "توران" با شوت پای چپ موفق به گلزنی شد و سپس در دیدار مقابل "آرال سامالی" زننده دو گل تیمش بود. دیداری که با حساب ۵ بر یک به سود لوکوموتیو تاشکند به پایان رسید. آمانوف این دو گل را به ترتیب با ضربه سر و شوت پای چپ به ثمر رساند تا از سه گلی که در جام حذفی به ثمر رسانده دو گلش را با شوت پای چپ زده باشد.

۸ گل در لیگ برتر؛ ۴تا با چپ، ۳تا با سر و یکی با راست

بازیکن ۲۴ ساله ازبکستانی استقلال در لیگ برتر این کشور نیز اولین گل خود در فصل گذشته را مقابل تیم پاختاکور به ثمر رساند. گرچه این گل مانع شکست دو بر یک لوکوموتیو نشد اما آمانوف این گل را با ضربه سر به ثمر رساند.

دو گل بعدی او مقابل تیم نسف قارشی در یک بازی بود که لوکوموتیو با نتیجه ۲ بر صفر برنده شد. در آن دیدار او یک گل را با شوت پای چپ و گل دوم را با فرار انفرادی و یک بغل پای چپ آرام به ثمر رساند.

عزیزبک در دیدار مقابل توران نیز در برد سه بر یک تیمش یکی از گل ها با شوت پای چپ زد. پنجمین گل آمانوف در دیدار مقابل تیم "سورخون" و آن هم با شوت پای چپ بود که لوکوموتیو دو بر صفر برنده شد. آمانوف ششمین و هفتمین گل های خود را به ترتیب مقابل تیم‌های متالورگ و اندیجان، هر دو را با ضربه سر به ثمر رساند.

با هر دو پا گل می زند

عزیزبک آمانوف هشتمین گل خودش را در مسابقه برگشت مقابل نسف قارشی و این بار با شوت پای راست به ثمر رساند تا مشخص کند قدرت گلزنی با هر دو پا را داراست .

گرچه این بازیکن بیشتر گل هایش را با شوت پای چپ به ثمر رسانده ولی با به ثمر رساندن چهار گل با ضربه سر اثبات کرده که در گلزنی با ضربه سر چیزی کم ندارد. ظاهرا او برای گلزنی کمتر از پای راستش استفاده می کند. او از مجموع ۱۱ گل فصل گذشته ۵ گل را با پای چپ زد، ۴ گل را با سر به ثمر رساند و تنها یک بار با پای راست گلزنی کرد که میانگین حدودی ۶۰% گلهایش با پای چپ را برجای گذاشت.

تفاوت بزرگش با یامگا پنالتی نزده است

اما نکته مهم و قابل توجه در گلزنی این بازیکن تازه وارد این است که هیچ یک از گل های خودش را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده و تمام گل هایش را در جریان بازی برای تیمش به ثمر رسانده است. این در حالی است که همین حالا بهترین گلزن تیم استقلال یعنی کوین یامگا از مجموع ۷ گلی که برای استقلال به ثمر رسانده ۴ گل اش را از روی نقطه پنالتی زده است و تنها سه گل را در جریان بازی وارد دروازه حریفان کرده.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir