در صورتی که مسی سومین توپ طلای پی در پی اش را کسب کند، با رکورد پلاتینی برابری خواهد کرد.

گل: میشل پلاتینی، رئیس یوفا معتقد است که توپ طلای فیفا در سال 2011 هم از آن لیونل مسی خواهد شد و بدین ترتیب لیونل مسی با رکورد او برابری خواهد کرد.

پیش از این ، میشل پلاتینی توانسته بود تا در سه سال پیاپی این جایزه را مال خود کند و درصورتی که مسی امسال توپ طلا را کسب کند، می تواند پس از مال خود کردن توپ طلا در سه دوره متوالی، با رکورد پلاتینی برابری کند.

دراین میان میشل پلاتینی، رئیس یوفا در صحبتهایی اعلام کرد که مسی مدعی اصلی فتح توپ طلای فیفا در سال 2011 است. رئیس فرانسوی یوفا بعد از دریافت جایزه بین المللی جیاچینتو فاکتی ، که برای قدرانی از زحمات و تلاشهای او در دنیای فوتبال در میلان به او اهدا شد به خبرنگاران گفت:« فکر می کنم مسی برای سومین سال پیاپی توپ طلا را مال خود می کند،دقیقا مثل من. می دانم که این رکوردها شکستنی هستند ولی من فکر می کنم که با این موضوع کنار می آیم.»

پلاتینی معتقد است که مسی با رکورد او برابری خواهد کرد. او که در سالهای 1983، 1984 و 1985 توپ طلا را مال خود کرده بود در این باره گفت:« من در سن 27 سالگی به یوونتوس پیوستم و مسی در 13 سالگی به بارسا رفت. زمانه تغییر کرده ولی اگر اجدا من به فرانسه نرفته بودند، شاید می توانستم عناوین و موفقیتهای بیشتری کسب کنم.»

پلاتینی در بخش پایانی صحبتهایش به شوخی گفت:« کاش می توانستم از طریق قانونی اقدامی کنم تا مانع از دستیابی مسی به این جایزه شوم.»

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com

مطالب داغ ورزشی:
ضرغامی استقلالی است یا پرسپولیسی؟
عکس/رویانیان در تمرین پرسپولیس
ایران - ایتالیا : 2013 / رم یا تهران ؟ / گزارش کنفرانس خبری نایب رئیس فدراسیون ایتالیا در تهران
بازیکن ایرانی الاصل تیم سنت ترویدن دومین گلزن برتر لیگ بلژیک+عکس
ترویج بی حجابی در رسانه ملی؛ به چه قیمتی پرچم ایران بالا می رود+عکس