تیم‌های فوتبال آلمان، هلند، پرتغال، روسیه، انگلیس و فرانسه برابر حریفان خود در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به برتری رسیدند و ایتالیا و لهستان نیز متوقف شدند.

برنا: دور نخست مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل شب گذشته در قاره اروپا برگزار شد و در بازی‌های مهم تیم‌های آلمان، هلند، پرتغال، روسیه، انگلیس و فرانسه برابر حریفان خود به برتری رسیدند و ایتالیا و لهستان نیز متوقف شدند.

ایتالیا در گروه دوم میهمان بلغارستان بود و تلاش دو تیم به تساوی 2-2 انجامید. پابلو اوسوالدو در دقایق 36 و 40 برای آتزوری گلزنی کرد و مانولف و گادژوف نیز در دقایق 30 و 66 برای میزبان موفق به گلزنی شدند.

آلمان در گروه سوم میزبان جزایر فارو بود و توانست با نتیجه سه بر صفر به برتری برسد تا گام اول را محکم بردارد. ماریو گوتزه(28) و مسوت اوزیل( 54 و 72) برای ژرمن‌ها موفق به گلزنی شدند. هلند در گروه چهارم میزبان ترکیه بود و با دو گل رابین فن پرسی و لوسیانو نارسینگ که در دقایق 17 و 90 به ثمر رسید، حریف خود را از پیش رو برداشت.

پرتغال در گروه ششم میهمان لوگزامبورگ بود و با نتیجه دو بر یک مقابل حریفش به برتری رسید. موتا ابتدا میزبان را پیش انداخت اما کریس رونالدو(28) و الدر پوستیگا(54) برای پرتغال گلزنی کردند تا برزیل اروپا دست پر به خانه بازگردد. در دیگر بازی این گروه روسیه با نتیجه دو بر صفر از سد ایرلند شمالی گذشت و شاگردان فابیو کاپلو به پیروزی رسیدند.

در گروه هشتم انگلیس میهمان مولداوی بود و با نتیجه پر گل 5 بر صفر حریف خود را شکست داد. فرانک لمپارد( 4 پنالتی و 29)، جرمن دفو(32)، جیمز میلنر(74) و لیتون بینس(83) گلزنان این بازی بودند. در دیگر دیدار این گروه لهستان برابر میهمان خود مونته نگرو به تساوی 2-2 دست پیدا کرد.

فرانسه هم در گروه نهم میهمان فنلاند بود و با تک گل دقیقه 20 آبو دیابی موفق شد سه امتیاز شیرین را کسب کند.

نتایج کامل بازی‌ها به شرح زیر است:

گروه اول
*کرواسی 1-0 مقدونیه
*ولز 0- 2 بلژیک

گروه دوم
*مالت 0-1 ارمنستان
*بلغارستان 2-2 ایتالیا

گروه سوم
*قزاقستان 1-2 ایرلند جنوبی
*آلمان 3-0 جزایر فارو

گروه چهارم
*استونی 0-2 رومانی
*آندورا 0-5 مجارستان
*هلند 2-0 ترکیه

گروه پنجم
*اسلوونی 0-2 سوییس
*آلبانی 3-1 قبرس
*ایسلند 2-0 نروژ

گروه ششم
*روسیه 2-0 ایرلند شمالی
لوگزامبورگ 1-2 پرتغال

گروه هفتم
*لیختن اشتاین 1-8 بوسنی و هرزگوین
*لیتوانی 1-1 اسلواکی
*لتونی 1-2 یونان

گروه هشتم
*مونته نگرو 2-2 لهستان
*مولداوی 0-5 انگلیس

گروه نهم
گرجستان 1-0 بلاروس
*فنلاند 0-1 فرانسه


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
bornanews.ir


مطالب داغ ورزشی:
داور زن در دیدار تراکتورسازی/ عکس
گل فکری به پرسپولیس/فیلم
پای دعانویسان هم در تمرینات پرسپولیس باز شد
سوپرگل میداودی/فیلم