لیگ قهرمانان اروپا
فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با هشت دیدار آغاز می‌شود.
دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه با برگزاری بازی‌های گروه‌های یک تا چهار آغاز می‌شود.

گروه A

منچستر‌یونایتد - بایر‌لورکوزن

رئال‌سوسیداد - شاختار‌دونتسک

منچستر‌یونایتد در حساس‌ترین بازی این گروه در ورزشگاه اولدترافورد به دیدار بایرلورکوزن می‌رود. این بازی آغاز هجدهمین حضور پیاپی یونایتدها و نخستین دیدار "دیوید مویس" به عنوان سرمربی منچستر‌یونایتد در لیگ قهرمانان اروپاست. در طرف دیگر هم این دیدار اولین تجربه اروپایی "سامی هوپیا"، سرمربی جوان بایرلورکوزن است تا دو مربی وجه تشابهی در این دیدار داشته باشند. دو تیم در سال 2001 اولین بار با یکدیگر دیدار کردند که بایرلورکوزن به دلیل گل زده در خانه حریف توانست شیاطین سرخ را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. سال 2002 منچستر‌یونایتد توانست انتقام این شکست را با برتری در بازی رفت و برگشت بگیرد. در بازگشت "وین رونی" به روند گلزنی در بازی قبلی امیدهای زیادی در بین هواداران منچستر ایجاد شده است. لورکوزن در بازی شنبه خود در بوندسلیگا موفق شد با درخشش "اشتفان کیسلینگ" با نتیجه 3 بر یک ولفسبورگ را شکست دهد و چهارمین برد خود در پنجمین هفته بوندسلیگا را به دست آورد. منچستر‌یونایتد هم موفق شد با دو گل "روبین فان‌پرسی" و "وین رونی" کریستال‌پالاس را شکست دهد تا دو تیم با روحیه خوب به استقبال این دیدار بروند.

رئال‌سوسیداد نیز اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را پس از یک دهه در خانه برابر شاختار دونتسک جشن خواهد گرفت. این تیم اسپانیایی آخرین بار در سال 2003 در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت که با صعود از مرحله گروهی با شکست از لیون در مرحله دوم حذف شد.

گروه B

گالاتاسرای - رئال‌مادرید

کپنهاگن - یوونتوس

رئال‌مادرید در شروع این فصل لیگ قهرمانان اروپا با هدایت "کارلو آنچلوتی" در ورزشگاه علی‌سامی‌ین به دیدار گالاتاسرای می‌رود. دو تیم فصل قبل در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که رئال‌مادرید موفق شد با برتری برابر این تیم به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابد. البته گالاتاسرای در بازی برگشت رئال‌مادرید را به درد سر انداخت و تا حذف از لیگ قهرمانان پیش برد. "دیدیه دروگبا"، مهاجم ساحل‌عاجی گالاتاسرای در این دیدار امید اول گلزنی گالاتاسرای است. او در دیدار فصل قبل دو تیم توانست دروازه رئال‌مادرید را باز کند. دیگر گل‌های گالاتاسرای را در بازی دو تیم در فصل گذشته "امانوئل ابوئه" و "وزلی اسنایدر" به ثمر رساندند. رئال‌مادرید در این هفته برابر ویارئال در لیگا به تساوی 2 بر 2 رسید. هر چند رئالی‌ها 2 امتیاز را در این دیدار از دست دادند اما گلزنی "گرت بیل" و "کریستیانو رونالدو" باعث امیدواری هواداران رئال‌مادرید برای یک فصل رویایی شده است.

یوونتوس در دیگر دیدار این گروه کار چندان سختی نخواهند داشت و باید به دیدار کپنهاگن دانمارک برود که این فصل در لیگ دانمارک وضعیت چندان خوبی ندارد. یوونتوس این فصل با خرید‌های خوبی که انجام داده است، یکی از امیدهای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. بیانکونری پس از تساوی برابر اینتر در داربی ایتالیا به چیزی کمتر از پیروزی در این دیدار نمی‌اندیشد.

گروه C

المپیاکوس - پاری‌سن‌ژرمن

بنفیکا - اندرلخت

پاری‌سن ژرمن در گروهی که خیلی‌ها آن را آسان‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا می‌دانند باید در اولین بازی خود به دیدار المپیاکوس برود. شاگردان "لورن بلان" که فصل جدید لیگ فرانسه را خوب شروع نکرده‌ بودند، جمعه موفق شدند در هفته پنجم لیگ فرانسه برد روحیه‌بخشی را کسب کنند و با 2 گل بوردو را از پیش رو بردارند. در این دیدار لورن بلان برای اولین بار می‌تواند از زوج رویایی "زلاتان ابراهیموویچ" و "ادینسون کاوانی" در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند. تیم پاریسی فصل قبل در مرحله یک چهارم نهایی به سد بزرگی چون بارسلونا برخورد و حذف شد. آنها این فصل امیدوارند بتوانند به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسند.

بنفیکا در دیگر دیدار این گروه در لیسبون به دیدار اندرلخت خواهد رفت. بنفیکا که فصل گذشته تا فینال لیگ اروپا بالا آمد این فصل با هدایت "خورخه خسوس" آماده کسب اولین سه امتیاز خود در لیگ قهرمانان اروپاست.

گروه D

بایرن‌مونیخ - زسکا‌مسکو

ویکتوریا پلژن - منچستر‌سیتی

مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با هدایت "پپ گوآردیولا" در خانه به دیدار زسکا مسکو می‌رود. بایرن‌مونیخ پس از قهرمانی در سوپر جام اروپا در حالی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را آغاز خواهد کرد که این هفته موفق شد با برتری 2 بر صفر برابر هانوفر توقف برابر فرایبورگ را جبران کند. "تیاگو آلکانترا" همچنان غایب اصلی بایرن مونیخ است که تا 3 هفته دیگر نمی‌تواند باواریایی‌ها را همراهی کند. این بازی بازگشت پپ گوآردیولا به لیگ قهرمانان اروپا پس از یک فصل است. آخرین حضور گوآردیولا در لیگ قهرمانان اروپا به 2 فصل قبل برمی‌گردد که در خانه مغلوب چلسی شد.

منچستر‌سیتی در دیگر دیدار این گروه باید در جمهوری چک به دیدار ویکتوریا پلژن برود. منچستر‌سیتی که به دلیل کسب نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا همیشه تحت فشار بوده، امیدوار است بتواند دست پر از جمهوری چک برگردد. شاگردان "مانوئل پیگرینی" این هفته در لیگ برتر برابر استوک سیتی به تساوی بدون گل رسیدند تا از مدعیان قهرمانی فاصله بگیرند. فیروزه‌ای‌پوشان هیچ محرومی برای این دیدار ندارند و تنها "ونسان کمپانی"، مدافع بلژیکی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

سایر بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
قرعه کشی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا
علی کریمی با ظاهری متفاوت+ عکس
مسابقه زنان بی حجاب در ایران+ تصاویر
میلان پیکه و شکیرا یار دوازدهم بارسلونا+ تصاویر
هدیه تهرانی نایب رئیس بانوان ووشو شد!