نوستالژیک منچستر یونایتد – بایرن مونیخ
در مهمترین دیدار مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم های من یونایتد و بایرن مونیخ در الدترافورد با هم دیدار می کنند.
مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه با انجام دو دیدار پیگری می شود؛ یونایتد در انگلستان میزبان بایرن مونیخ است و تیم های اتلتیکو و بارسلونا هم در اسپانیا با هم مصاف می دهند.

یونایتدها در شرایطی میزبان مدافع عنوان قهرمانی، بایرن مونیخ هستند که روزگار چندان خوشی ندارند؛ انها در لیگ برتر انگلیس تبدیل به تیمی متوسط شده اند و شانس قهرمانی که هیچ، برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد هم با اما و اگرهای زیادی مواجه هستند. تنها شانسی که برای شاگردان دیوید مویس در این فصل مانده تا قهرمان شوند همین لیگ قهرمانان اروپا است که آن هم باید در یک چهارم نهایی مصاف دشواری با بایرن مونیخ داشته باشند.

این دیدار نوستالژیک ناخداگاه تداعی کننده دیدار این دو تیم در فینال جام اروپا در سال 99 است؛ جایی که بایرنی ها تا دقیقه نود برنده بازی بودند ولی در نهایت منچستر یونایتد دو بر یک برنده بازی شد و الکس فرگوسن و تیمش کاری رویایی را عملی کردند. در واقع شیاطین سرخ درست در چند دقیقه جام قهرمانی را از دستان باواریایی ها ربودند.

با این حال این تیم بایرن مونیخ در حال حاضر مربی ای به نام پپ گواردیولا دارد که امار فوق العاده ای برابر من یونایتد دارد؛ پپ دوباری که با بارسا به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و برابر منچستر یونایتد بازی کرد توانست رقیب انگلیسی اش را شکست دهد.

بایرنی ها البته پیش از این 4 بار به الدترافورد سفر کرده اند که یک شکست و یک برد در کارنامه ثبت کرده اند. شاگردان گواردیولا که در این فصل رکوردهای زیادی را جابجا کرده اند روحیه مضاعفی هم برای این بازی دارند؛ آنها چند هفته مانده به پایان بوندس لیگا بر جام قهرمانی بوسه زده اند در شرایطی که رقیبشان در میانه های جدول دست و پا می زند.

بایرنی ها که 5 بار سابقه قهرمانی در اروپا را دارند تلاش می کنند تا بردن منچستر یونایتد برای سومین بار پی در پی حضور در نیمه نهایی این رقابت ها را تجربه کنند. این در شرایطی است که شیاطین سرخ که سه قهرمانی در اروپا دارند آخرین بار در سال 2011 توانسته به نیمه نهایی صعود کند. منچستر یونایتد تا به این جا 17 بار در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته که 12 پیروزی و 5 شکست داشته است. این در شرایطی است که بایرنی ها 15 بار در این مرحله پیروز شده اند و 9 بار هم تن به شکست داده اند.

نکته قابل توجه اینکه منچستری  با 4 پیروزی از 6 پیروزی ممکن در دیدارهای خانگی اش در لیگ قهرمانان اروپا رکورد خوبی از فصل 2008 – 2007 از خود به جا گذاشته و معدود کار مثبتی است که مویس با این یونایتد انجام داده است. این در حالی است که بایرنی ها هم 7 پیروزی پی در پی خارج از خانه در این بازی ها دارند که کار را دشوارتر از چیزی که باید، می کند.

در دیگر بازی این مرحله هم تیم های اتلتیکو و بارسلونا برابر هم به میدان می روند تا پنجاهمین تقال اسپانیایی ها در این بازی ها را رقم بزنند. این دو تیم در شرایطی برابر یکدیگر بازی می کنند که بارسایی ها می خواهند برای هفتمین بار پیاپی به نیمه نهایی برسند. این در حالی است که آخرین باری که اتلتیکو به نیمه نهایی رسیده سال 1974 بوده و در کل هم بعد از سال 97 یکبار دیگر فرصت حضور در این مرحله از رقابت ها را به دست آورده است.

جدال اتلتیکو و بارسا در شرایطی رقم می خورد که این دو تیم در لالیگا هم پشت سر هم ایستاده اند و برای قهرمانی در لالیگا هم رقابت فشرده ای با یکدیگر دارند.





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: fararu.com


مطالب پیشنهادی :
قد بلندترین بازیکنان والیبال+ عکس
پله و رونالدو در فیلم تبلیغاتی+ تصاویر
طرح استادیوم جدید رم+ تصاویر
برترین زنان اتومبیلران جهان
تمرینات تیم ملی والیبال از فردا آغاز می‌شود