بارسا-اتلتیکو
تکلیف چهار تیم صعود کرده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو دیدار مشخص خواهد شد.
دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو دیدار به پایان خواهد رسید و تکلیف چهار تیم صعود کرده به نیمه نهایی مشخص خواهد شد.

در یکی از دو دیدار برگزار شده بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی در آلیانس آره‌نا از منچستر یونایتد پذیرایی می‌کند. این دیدار درحالی برگزار می‌شود که دو تیم در دیدار رفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند تساوی که بدون شک به نفع بایرن مونیخ است و شاگردان "گواردیولا" حتی با یک تساوی بدون گل هم می تواند صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کنند.

نام یونایتد و بایرن ناخودآگاه ما را به یاد فینال دراماتیک ۱۹۹۹ می‌اندازد، شبی که شاگردان "سر آلکس فرگوسن" بازگشتی رویایی داشتند و توانستند با گل های دقایق پایانی "تدی شرینگام" و "سولسشایر" جام را به خانه ببرند.

دو تیم در سال 2010 هم در لیگ قهرمانان اروپا برابر هم صف آرایی کردند که در دیدار رفت بایرن مونیخ با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما در دیدار برگشت این شیاطین سرخ بودند که در اولدترافورد با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند اما در مجموع این بایرن بود که به خاطر گل زده بیشتر در خانه حریف جواز صعود به دور بعد را به دست آورد، البته بایرن در فینال برابر اینتر تن به شکست داد و جام قهرمانی را از دست داد.

دو تیم بایرن و منچستر یونایتد در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند؛ یکی در اوج و دیگری فرورفته در بحران. منچستر یونایتد که دیگر "سرآلکس فرگوسن" چهره باوقار و مقتدر خود را بر روی نیمکت نمی‌بیند فصل کابوس واری را پشت سر می‌گذارد و با "دیوید مویس" اسکاتلندی روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. شیاطین سرخ با 57 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند شانس کمی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد دارد چرا که فاصله این تیم با آرسنال تیم چهارم جدول رده‌بندی پنچ هفته قبل از پایان لیگ 7 امتیاز است و در صورتی که "مویس" نتواند با این تیم سهیمه کسب کند منچستر یونایتد بعد از 21 سال در لیگ قهرمانان اروپا شرکت نخواهد کرد.

شاگردان "مویس" در هفته سی و سوم لیگ جزیره با نتیجه چهار بر صفر نیوکاسل را از پیش رو برداشتند تا با روحیه خوبی پای به دیدار برابر بایرن مونیخ گذارند. ستاره شیاطین سرخ در این دیدار "خوان ماتا" اسپانیایی بود که دو گل به ثمر رساند تا نشان دهد خرید خوبی برای این تیم بوده است.

غایب بزرگ منچستر یونایتد در دیدار چهارشنبه شب "رابین فان پرسی" است که دیدار رفت را هم از دست داد. البته از انگلیس خبر می‌رسد که به احتمال زیاد "وین رونی" هم به این دیدار نخواهد رسید که بدون شک خبر بسیار بدی برای "مویس" و هواداران شیاطین سرخ خواهد بود. رونی در دیدار رفت برابر بایرن آسیب دید و در دیدار شنبه شب تیمش برابر نیوکاسل هم به میدان نرفت. غایب دیگر منچستر یونایتد در بازی چهارشنبه "رافائل" برزیلی است اما "اسمالینگ" و "والنسیا" دوران آسیب دیدگی را پشت سرگذاشتند و در بازی چهارشنبه شب هم می‌توانند به میدان روند.

اما بایرن مونیخ در اوج دوران خود به مصاف منچستر یونایتد می‌رود. شاگردان "گواردیولا" هرچند نخستین شکست فصل خود را برابر اوگسبورگ متحمل شدند اما این شکست در حالی رقم خورد که این تیم پیش از این قهرمانی خود را در رقابت‌های این فصل بوندسلیگا نهایی کرد و سریعترین قهرمانی تاریخ این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، البته باید این نکته را هم گفت که تیم گواردیولا در حالی در این دیدار خارج خانه تن به شکست داد که بیشتر ستارهای خود را در ترکیب نداشت.

بایرن با بازیهای خوبی که در این فصل به نمایش گذاشته است از شانس های کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می آید و می‌تواند نخستین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع می‌کند. غایب بزرگ بایرن در دیدار چهارشنبه شب "باستین شواین اشتایگر" است که در دقایق پایانی دیدار رفت با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و نمی تواند در دیدار برگشت تیمش را همراهی کند. "تیاگو آلکانترا" هم دیگر غایب بزرگ بایرن است که در دیدار رفت هم نتوانست تیمش را همراهی کند. از آلمان خبر می‌رسد که "ژردان شکیری" هم با آسیب دیدگی مواجه شده است و نمی تواند در دیدار چهارشنبه شب به میدان رود.

در دیگر دیدار حساس این مرحله اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون از بارسلونا پذیرایی می‌کند؛ دو تیمی که در رقابت‌های لیگا هم رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در دیدار رفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در این دیدار که آبی-اناریها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند این تیم حریف بود که روی شوت سنگین "دیگو ریباس" به گل رسید اما در ادامه "نیمار" روی پاس دیدنی "آندرس اینیستا" کار را به تساوی کشاند و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا کار شاگردان "خراردو مارتینو" در دیدار برگشت بسیار سخت شود.

اتلتیکو مادرید با هدایت "دیگو سیمئونه" آرژانتینی فصل رویایی را پشت سر می‌گذارد و با بازیهای زیبای خود ستایش همگان را به دنبال داشته است. در ابتدای فصل کمتر کسی فکر می‌کرد که اتلتیکو مادریدی که "رادامل فالکائو" ستاره کلمبیایی خود را از دست داده بود شانسی برای رقابت در رقابت‌های لیگا با وجود دو تیم قدرتمند و پرستاره بارسلونا و رئال مادرید داشته باشد اما شاگردان سیمئونه همه را غافلگیر کردند و الان صدرنشین رقابت‌های لیگا به شمار می‌آیند، البته اختلاف این تیم با بارسلونا تیم دوم جدول رده‌بندی تنها یک امتیاز است و رویارویی دو تیم در هفته پایانی از جذابیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و پیروز آن می‌تواند تکلیف قهرمانی را مشخص کند.

بارسلونا برای صعود به دور بعد باید در دیدار چهارشنبه شب به گل برسد چرا که در غیر این صورت باید از جام خداحافظی کند. غایب بزرگ بارسلونا در دیدار چهارشنبه شب "پیکه" مدافع تنومند این تیم است که به علت آسیب دیدگی نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. "ویکتور والدس" سنگربان این تیم هم چند ماهی نمی تواند به میدان رود و به نظر نمی رسد "پینتو" بتواند سنگربان مطمئنی برای آبی-اناریها در این دیدار باشد. اما غایب بزرگ اتلتیکو مادرید "دیگو کاستا" برزیلی است که فصل رویایی را با این تیم پشت سر می گذارد و با گلزنی‌های زیاد خود جای خالی "فالکائو" را پر کرده است. کاستا در دیدار رفت برابر بارسلونا دچار کشیدگی عضله شد و در دقیقه 30 از بازی تعویض شد. او در دیدار تیمش برابر ویارئال در هفته سی و دوم لیگا در لیست هجده نفره قرار نگرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
چلسی به دنبال تکرار تاریخ
علی دایی در حرم حضرت عبدالعظیم+ عکس
دختری که خانواده اش را آمریکایی کرد+ تصاویر
ورود سومین زن به فوتبال ایران+ عکس
اتهام ملی‌پوش ایرانی در تایلند+ عکس