منچسترسیتی
منچسترسیتی با برتری 2 بر صفر برابر وستهام توانست عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را کسب کند.
هفته سی و هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری 10 دیدار به صورت همزمان به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف تیم بی‌انگیزه وستهام رفت.

منچسترسیتی که قصد داشت با پیروزی در این دیدار بدون توجه به نتیجه بازی لیورپول قهرمانی خودش را در رقابت‌های این فصل قطعی کند بازی را هجومی آغاز کرد و چندین بار تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت که جدی‌ترین آن ضربه "سمیر نصری" بود که به دیرک دروازه اصابت کرد اما این هافبک فرانسوی در ادامه موفق شد با شوتی زیبا دروازه حریف را باز کند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر منچسترسیتی به پایان برسد.

فیروزه‌ای پوشان شهر منچستر نیمه دوم را نیز با قدرت آغاز کردند و این بار "ونسان" بلژیکی موفق شد دروازه وستهام را برای بار دوم باز کند تا شاگردان "مانوئل" به قهرمانی ارزشمندی در لیگ برتر انگلیس دست یابند. منچسترسیتی که توانسته بود در جام اتحادیه نیز به قهرمانی برسد،‌ این بار با قهرمانی در لیگ برتر، توانست به افتخار بزرگی دست یابد. آن‌ها که دو سال گذشته با "روبرتو مانچینی" به قهرمانی دراماتیکی در لیگ برتر انگلیس دست یافتند، فصل گذشته در رده دوم لیگ برتر جای گرفتند اما شاگردان "مانوئل پیگیرینی" شیلیایی این فصل توانستند بالاتر از لیورپول و چلسی قهرمانی خودشان را پس بگیرند.

لیورپول تیم دوم جدول در ورزشگاه آنفیلد میزبان نیوکاسل بود که این دیدار با برتری 2 بر یک لیورپول به پایان رسید تا شاگردان "برنان راجرز" که تا قبل از دیدار با چلسی مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر بودند به یک باره با کسب نتایجی ضعیف قهرمانی را از دست بدهند. برای لیورپول در این دیدار "دانیل آگر" و "دنیل استوریج" گلزنی کردند.

فولام که اشکان دژاگه را در ترکیب اصلی خود قرار نداد در دیداری خانگی برابر کریستال پالاس به تساوی 2 بر 2 رسید. البته این دیدار برای فولام جنبه تشریفاتی داشت زیرا سقوط آن‌ها به دسته پایین‌تر قطعی شده بود.ملی پوش ایرانی فولام از دقیقه 50 به زمین مسابقه آمد تا آخرین دیدار خودش را در این فصل لیگ برتر انجام دهد.

چلسی تیم سوم جدول نیز در دیداری تشریفاتی به مصاف کاردیف رفت. شاگردان "مورینیو" که رتبه سوم خودشان را پیش از آغاز این دیدار قطعی شده می‌دانستند با ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره خود پا به زمین مسابقه گذاشتند و در پایان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. "آندره شورله" و "فرناندو تورس" برای آبی های لندن گلزنی کردند.

*تابلوی نتایج

منچستر‌سیتی 2 - وست‌هام صفر

کاردیف یک - چلسی 2

فولام 2 - کریستال‌پالاس 2

هال‌سیتی صفر - اورتون 2

لیورپول 2 - نیوکاسل یک

نوریچ صفر - آرسنال 2

ساوت همپتون یک - منچستر‌یونایتد یک

ساندرلند یک - سوآنزی 3

تاتنهام 3 - آستون ویلا صفر

وست‌برومویچ یک - استوک‌سیتی 2

جدول رده‌بندی:

1- منچسترسیتی 86 امتیاز (صعود به لیگ قهرمانان)

2- لیورپول 84 امتیاز (صعود به لیگ قهرمانان)

3- چلسی 82 امتیاز( صعود به لیگ قهرمانان)

4- آرسنال 79 امتیاز (صعود به مقدماتی لیگ قهرمانان)

5- اورتون 72 امتیاز (صعود به لیگ اروپا)

6- تاتنهام 69 امتیاز (صعود به لیگ اروپا)

.

.

.

18- نوریچ 33 امتیاز(سقوط به دسته پایین تر)

19- فولام 31 امتیاز(سقوط به دسته پایین تر)

20- کاردیف 30 امتیاز (سقوط به دسته پایین تر)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
منچسترسیتی در آستانه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس
ویلای 15 میلیارد تومانی علی کریمی + تصاویر
خوشگذرانی فرهاد مجیدی در اسپانیا + تصاویر
مشهورترین نوزاد اسپانیایی + تصاویر
برادران علی دایی + عکس