پیروزی یوونتوس برابر رئال مادرید
یوونتوس دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را با برد نزدیک برابر رئال مادرید به پایان رساند.

دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری یک دیدار در تورین آغاز شد که در آن یوونتوس برابر رئال مادرید موفق ترین تیم این رقابت‌ها، به میدان رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

یوونتوس در این دیدار "پوگبا" بهترین بازیکن خود را در اختیار نداشت و رئال هم "بنزما" و "مودریچ" را در ترکیب خود نمی‌دید. میزبان خیلی زود توانست با حمایت هواداران پرشور خود دروازه حریف را باز کند. شوت "کارلوس توس" در دقیقه 8 را "کاسیاس" به طور ناقص دفع کرد تا "آلوارو موراتا" در دهانه دروازه به راحتی گلزنی و دروازه تیم سابق خود را باز کند. البته "موراتا" پس از این گل خوشحالی نکرد.

پس از این گل بازی در اختیار رئالی ها قرار گرفت و این تیم با مالکیت توپ بالای خود چند موقعیت گلزنی ایجاد کرد تا اینکه "کریستیانو رونالدو" برترین گلزن تاریخ این رقابت ها موفق شد پاس "خامس رودریگس" را در دقیقه 27 با ضربه سر وارد دروازه "بوفون" کند تا بازی به تساوی یک بر یک برسد.

در ادامه دو تیم صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شدند که شوت "مارکیزیو" بهترین موقعیت میزبان بود که با فاصله کم به بیرون رفت. در اواخر نیمه نخست رئال می توانست گل برتری را نیز به ثمر برساند ولی ضربه سر "خامس رودریگس" کلمبیایی به دیرک دروازه اصابت کرد و وارد دروازه یووه نشد و در توپ برگشتی هم "ایسکو" نتوانست دروازه "بوفون" را باز کند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم رئالی ها مثل نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار گرفتند ولی نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف خود ایجاد کنند تا اینکه یوونتوس روی یک ضدحمله توسط "کارلوس توس" خطرناک ظاهر شد و با اشتباه "دنی کارواخال" و خطای بی‌مورد او درون محوطه جریمه، داور نقطه پنالتی را نشان داد.

"توس" آرژانتینی بهترین گلزن لیگ ایتالیا در دقیقه 58 این پنالتی را تبدیل به گل کرد و توپ را به مرکز دروازه زد تا بازی با برتری 2 بر یک یوونتوس به جریان بیفتد.

در ادامه بازی افت کرد و دو تیم نتوانستند فرصت خوبی برای گلزنی ایجاد کنند. رئالی ها "چیچاریتو" مکزیکی را به میدان فرستادند تا مثل بازی قبل ناجی این تیم شود. مهمترین موقعیت نیمه دوم را "یورنته" در دقیقه 86 روی اشتباه مدافعان رئال بدست آورد ولی نتوانست تیمش را به گل برساند تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک به سود یوونتوس به پایان برسد.

** نیمه نهایی لیگ قهرمانان

یوونتوس 2- رئال مادرید یک

موراتا – توس (پنالتی)، رونالدو

در دیگر دیدار این مرحله چهارشنبه شب بارسلونا در خانه به دیدار بایرن مونیخ خواهد رفت تا پرونده دور رفت مرحله نیمه نهایی بسته شود. بازی های برگشت هفته آینده برگزار خواهد شد و دیدار نهایی نیز شنبه 16 خرداد در برلین آلمان برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir