دمبابا راهی لیگ چین شد
دمبابا با قراردادی به ارزش 14 میلیون یورو راهی لیگ چین شد تا برای شانگهای بازی کند.

"دمبابا"(Demba Ba) که زمانی یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر انگلیس بود ترجیح داد تا به جای بازگشت به لیگ جزیره فوتبال باشگاهی در چین را انتخاب کند و به شانگهای(Shanghai) بپیوندد.

این تیم چینی در بیانه ای رسمی از توافق نهایی با این مهاجم سنگالی خبر داد و اعلام کرد که او فصل آینده را با پیراهن شانگهای به میدان خواهد رفت. هنوز این باشگاه چینی رقم این انتقال را فاش نکرده است اما بعضی رسانه ها نوشتند که این باشگاه چینی برای جذب "دمبابا" 14 میلیون یورو پرداخت کرده است. "دمبابا" در فصلی که گذشت عملکرد خوبی با بشیکتاش ترکیه(Beşiktaş) داشت. او در 27 بازی که برای این تیم به میدان رفت توانست 18 گل به ثمر برساند.

این بازیکن سنگالی از وست برومویچ(West Bromwich) نیز پیشنهاد رسمی داشت، اما ترجیح داد تا لیگ چین را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند. شانگهای چین از تیم هایی بوده که در این چند سال اخیر همواره ستاره های بزرگی جذب کرده و هدایت این تیم را "مارچلو لیپی"(Marcello Lippi) برعهده دارد.

"دمبابای" 30 ساله در نیوکاسل(Newcastle) بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت اما در چلسی(Chelsea)، "ژوزه مورینیو"(José Mourinho) کمتر از او در ترکیب اصلی استفاده می کرد و همین هم باعث شد تا در نهایت از آبی پوشان لندنی جدا شود و لیگ ترکیه را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir