پیروزی قاطع دورتموند برابر بایرلورکوزن
شاگردان توخل حساس ترین دیدار هفته پنجم بوندس لیگا را با پیروزی قاطع پشت سر گذاشتند.

هفته پنجم رقابت‌های بوندس لیگا با برگزاری سه دیدار به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی دورتموند(Borussia Dortmund) موفق شد در خانه با نتیجه سه بر صفر بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) را در حساس‌ترین دیدار هفته شکست دهد و به برد ارزشمندی دست یابد. در این دیدار شاگردان توخل(Tuchel) که شروعی رویایی در این فصل داشتند موفق شدند با ضربه هافمن(Jonas Hofmann) در دقیقه 18 مسابقه به گل اول خود دست یابند.

در ادامه نیمه نخست دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و توپی از خط دروازه‌ها رد نشد، هرچند چیچاریتو(Javier Hernández) یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان نرسد.

در نیمه دوم بازی خوب میختاریان(Henrikh Mkhitaryan) و کاگاوا(Shinji Kagawa) باعث شد تا دورتموند بار دیگر بر بازی مسلط شود. این بار نوبت درخشش کاگاوا ژاپنی رسید تا بتواند در دقیقه 58 گل دوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا خیال دورتموندی ها را بابت کسب پیروزی در این دیدار حساس راحت کند. در اواسط نیمه دوم اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) مهاجم آفریقایی دورتموند موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند تا یک پیروزی ارزشمند برای دورتموند در این دیدار کسب شود. شاگردان توخل با کسب پیروزی در این دیدار روند صد درصد برد خود در رقابت‌های بوندس لیگا را حفظ کردند تا در کنار بایرن مونیخ(Bayern Munich) در صدر جدول رقابت‌ها قرار گیرند.

در دیگر دیدارها شالکه(Schalke 04) موفق شد با تک گل سان(Leroy Sané) از سد اشتوتگارت(Stuttgart) بگذرد و آگزبورگ(Augsburg) نیز با دو گل هانوفر(Hannover) را شکست داد. در جدول رده بندی تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند قاطعانه با 15 امتیاز در صدر قرار دارند و تمامی دیدارهایشان را با پیروزی پشت سر گذاشتند و به نظر می‌رسد تا پایان مسابقات رقابت فشرده‌ای را برای قهرمانی در بوندس لیگا خواهند داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir