منچستریونایتد صدرنشین لیگ برتر انگلیس شد
منچستریونایتد با برتری برابر ساندرلند از شکست همشهری خود استفاده کرد و به صدر جدول لیگ برتر راه یافت.

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری چند دیدار آغاز شد. پس از شکست عجیب سیتی(Man City) برابر تاتنهام(Tottenham Hotspur)، منچستریونایتد(Manchester United) به امید کسب برد برابر ساندرلند(Sunderland) در دیداری خانگی به میدان رفت و در شرایطی که تا دقایق پایانی نیمه نخست موفق به باز کردن دفاع حریف نشده بود، پاس بلند بلیند(Daley Blind) و سپس همکاری خوب ماتا(Juan Mata) و دیپای(Memphis Depay) باعث شد این بازیکن جوان هلندی اولین گلش را در لیگ برتر به ثمر برساند.

در نیمه دوم منچستر دو بار دیگر موفق شد گلزنی کند. وین رونی(Wayne Rooney) در دقیقه 46 و خوان ماتا در دقیقه 90 دیگر گلزنان شیاطین سرخ بودند. شاگردان فان‌خال(van Gaal) با این پیروزی 16 امتیازی شدند و با یک امتیاز بیشتر نسبت به رقیب همشهری خود به صدر جدول صعود کردند.

آرسنال(Arsenal) بعد از شکست در دربی لندن و برتری برابر تاتنهام در جام اتحادیه موفق شد این بار در خانه لسترسیتی(Leicester City) شگفتی‌ساز با نتیجه 5 بر 2 پیروز شود. در این دیدار ابتدا بر خلاف بازی‌های گذشته تیم رانیری(Ranieri) گل اول را به ثمر رساند ولی در ادامه 5 بار دروازه خود را باز شده دید. بازگشت آلکسیس سانچس(Alexis Sánchez) به ترکیب آرسنال قدرت این تیم را در خط حمله دو چندان کرده بود. این بازیکن موفق شد در این دیدار هت تریک کند و بازگشت شکوهمندانه‌ای به ترکیب تیمش داشته باشد.

دیگر گل‌های این تیم را تئو والکات(Theo Walcott) و اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) به ثمر رساندند. البته لسترسیتی در دقایق پایانی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه 5 بر 2 به سود آرسنال به پایان برسد.

لیورپول(Liverpool) در حالی که بحث آمدن سرمربی جدید این تیم به گوش می‌رسد در خانه به دیدار استون ویلا(Aston Villa) رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد. دنیل استوریج(Daniel Sturridge) که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در دومین بازی خود برای لیورپول ستاره تیمش بود و دو گل به ثمر رساند. همچنین جیمز میلنر(James Milner) دیگر گل آنفیلدی‌ها را به ثمر رساند و در مقابل رودی گستد(Rudy Gestede) هر دو گل تیمش را وارد دروازه مینیوله(Simon Mignolet) کرد.

در دیگر دیدارها این نتایج به دست آمد:

وستهام 2 – نوریچ 2

ساوت همپتون 3- سوانزی یک

استوک سیتی 2- بورنموث یک


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir