تساوی‌ لیورپول و برد پرگل دورتموند در لیگ اروپا
دور رفت مرحله گروهی لیگ اروپا به پایان رسید که در مهمترین بازی‌ها دورتموند در جمهوری آذربایجان حریفش را شکست داد و لیورپول در خانه برابر روبین کازان به تساوی رسید.

به نقل از سیمرغ، دور رفت مرحله گروهی لیگ اروپا با برگزاری 24 دیدار در سراسر قاره اروپا به پایان رسید که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، روبین کازان(Rubin Kazan) برابر لیورپول(Liverpool) به میدان رفت.

لیورپول که برای اولین بار با حضور کلوپ(Jürgen Klopp) در آنفیلد روحیه گرفته بود، بازی آرامی را آغاز کرد و یک بار توسط کوتینیو(Philippe Coutinho) تنها می‌توانست پیش بیفتد ولی روی یک غفلت از مدافعان این تیم نوبت به 'مارکو دوریچ' رسید تا با کنار زدن ناتانائیل کلاین(Nathaniel Clyne) و مارتین اشکرتل(Martin Škrtel)، گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

در ادامه کازمین(Oleg Kuzmin) مدافع بی تجربه روبین کازان با دو خطای بی مورد خود تیمش را 10 نفره کرد تا امره‌جان(Emre Can) در همان نیمه نخست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

در نیمه دوم نیز تلاش دو تیم گلی را در بر نداشت تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد و لیورپول هر سه دیدار خود در دور رفت را با نتیجه یک بر یک به پایان برده باشد. در این دیدار علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی ایران روی نیمکت ذخیره‌های تیمش روبین کازان قرار داشت.

در سایر بازی‌ها، آلکمار(AZ Alkmaar) در شبی که علیرضا جهانبخش را در ترکیب خود نداشت، با یک گل مغلوب آوگسبورگ(Augsburg) شد. در این دیدار تیم آلمانی با تک گل پیترو تروخوسکی(Piotr Trochowski) بازیکن سابق سویا(Sevilla) و اشتوتگارت(Stuttgart) به برتری رسید. با این شکست، آلکمار سه امتیازی باقی مانده و در پایان دیدارهای رفت این گروه، پشت سر بیلبائو(Athletic Bilbao) و پارتیزان بلگراد(Partizan)، در رتبه سوم قرار گرفت. آگسبورگ به دلیل تفاضل گل کمتر، چهارم است.

دورتموند(Borussia Dortmund) نیز در جمهوری آذربایجان روبه‌روی تیم قبله(Qäbälä) به میدان رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. در این دیدار پیر امریک اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) مهاجم سریع و گلزن آفریقایی دورتموند موفق شد هت تریک کند و بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان دهد. دورتموند با این برد بار دیگر به روند پیروزی‌های خود بازگشت.

موناکو(Monaco) در خانه با گل ترائوره(Lacina Traoré) از سد قره‌باغ(Qarabag) گذشت و تاتنهام(Tottenham Hotspu) در خانه اندرلخت(Anderlecht) با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. در این دیدار ابتدا تاتنهام مهمان با گل اریکسون(Christian Eriksen) پیش افتاد ولی در ادامه دو گل از ژیلت(Guillaume Gillet) و اوکاکا(Stefano Okaka) باعث شد تا این دیدار با برتری 2 بر یک تیم بلژیکی به پایان برسد.

همچنین فیورنتینا(Fiorentina) صدرنشین لیگ ایتالیا نیز که یکی دو هفته‌ای است نتایج خوبی کسب نمی‌کند، در خانه برابر لخ پوزنان لهستان(Lech Poznan) با نتیجه دور از انتظار 3 بر یک شکست خورد تا نوار ناکامی‌های این تیم ادامه داشته باشد.

تیم لاتزیو(Lazio) نیز در خانه با نتیجه 3 بر یک از سد روزنبرگ(Rosenborg) گذشت تا همچنان بخت اول صعود از گروه خود نام بگیرد. ناپولی(Napoli) نیز با درخشش گابیادینی(Manolo Gabbiadini) که دو گل به ثمر رساند توانست با نتیجه 3 بر یک از سد میدتی لند فنلاند(Midtjylland) بگذرد.

شالکه(Schalke 04) دیگر تیم آلمانی این رقابت ها برخلاف دورتموند و آوگسبورگ نتوانست به پیروزی برسد و در خانه برابر اسپارتاپراگ جمهوری چک(Sparta Prague) با تساوی 2 بر 2 متوقف شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir