پیروزی چلسی و شکست آرسنال در هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس
چلسی با گل 3 امتیازی دیگو کاستا توانست با برتری بر نوریچ به وضعیت خود در جدول رده بندی کمی سروسامان ببخشد و آرسنال در خانه وست برومویچ شکست خورد.

هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای برگزار شده چلسی(Chelsea) در خانه به دیدار نوریچ(Norwich City) رفت که این دیدار با یک گل به سود چلسی به پایان رسید. تنها گل این بازی را دیگو کاستا(Diego Costa) به ثمر رساند. چلسی با برتری در این دیدار به رده سیزدهم جدول صعود کرد.

در این دیدرا مورینیو(Mourinho)، روبرت کندی(Kenedy) را از ابتدا به جای سزار(César Azpilicueta) به میدان فرستاد و گری کیهیل(Gary Cahill) و اسکار(Oscar) نیز از دیگر بازیکنان نیمکت نشین چلسی بودند. آبی‌های لندنی در نیمه نخست برتری نسبی نسبت به حریف خود داشتند ولی نتوانستند از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنند. در نیمه دوم نیز چلسی سراپا حمله شد و موقعیت های زیادی روی دروازه حریف داشت که در نهایت دیگو کاستا موفق شد گلزنی کند و تیمش را به برتری برساند. در ادامه چلسی عقب ننشست و به فشار حملاتش افزود و در چندین صحنه، موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت ولی نتوانست آنها را به گل تبدیل کند.

در این دیدار مانند دیدارهای دیگر لیگ برتر هواداران دو تیم مراتب همدردی خودشان را با مردم فرانسه نشان دادند و سرود کشور فرانسه نیز در ورزشگاه پخش شد.

در دیگر دیدار مهم آرسنال(Arsenal) در خانه وست برومویچ(West Bromwich Albion) به میدان رفت که این دیدار با برتری 2 بر یک وست برومویچ به پایان رسید تا تیم لندنی فرصت صدرنشینی را از دست بدهد. نیمه اول این دیدار، با برتری نسبی توپچی ها آغاز شد و رفته رفته این تیم با ایجاد موقعیت، بازی را در اختیار گرفت. در همان اوایل بازی، فرانسیس کوکلن(Francis Coquelin) هافبک دفاعی توپچی ها، مصدوم شد که این امر باعث تعویض وی با آرتتا(Mikel Arteta) شد.

در ادامه حملات آرسنال بالاخره در دقیقه 28 نتیجه داد و روی یک ضربه شروع مجدد از اوزیل(Mesut Özil)، اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) با یک ضربه سر دروازه تیم میزبان را گشود تا اوزیل برای بار دیگر یک پاس گل بدهد. در ادامه، وست بروم حملات خود را افزایش داد و در دقیقه 35، وقتی این تیم کاملا شایسته گل مساوی بود، روی یک ضربه شروع مجدد از کریس برانت(Chris Brunt) و ضربه عالی جیمز موریسون(James Morrison) دروازه آرسنال گشوده شد و بازی به تساوی کشیده شد. در فاصله 5 دقیقه، روی یک ضدحمله از وست بروم، روی پاس کات بک مک کلین(James McClean)، توپ با برخورد به آرتتا به درون دروازه توپچی ها رفت تا کاپیتان توپچی ها یک گل به خودی به ثمر رسانده و بازی 2 بر 1 به سود وست بروم شود. در ادامه، حملات آرسنال جوابی نداد و نیمه اول با پیروزی دو بر یک تیم میزبان به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز آرسنال هر چقدر تلاش کرد نتوانست دروازه حریف خود را باز کند. این تیم حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که کاسورلا(Santi Cazorla) نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند تا این دیدار با برتری 2 بر یک وست برومویچ به پایان برسد.

در دیگر دیدار مهم لسترسیتی(Leicester City) تیم شگفتی‌ ساز این فصل موفق شد با 3 گل در خانه نیوکاسل(Newcastle) به برتری برسد تا واردی(Jamie Vardy) در این دیدار برای دهمین بار پیاپی در لیگ برتر گلزنی کند و به دومین بازیکنی تبدیل شود که در تاریخ لیگ برتر در 10 بازی پیاپی گلزنی کرده است. پیش از او نیستلروی(Ruud van Nistelrooy) توانسته بود این تعداد گل را در 10 بازی به ثمر برساند.

تابلوی نتایج

واتفورد یک – منچستریونایتد 2

وست برومویچ 2 – آرسنال یک

چلسی یک – نوریچ صفر

ساوت همپتون صفر – استوک سیتی یک

سوانسی 2 – بورنموث 2

نیوکاسل صفر – لسترسیتی 3


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir