صعود لیورپول به مرحله بعد لیگ اروپا
لیورپول توانست دومین برد متوالی خود در لیگ اروپا را با هدایت یورگن کلوپ کسب کند تا صعودش را به مرحله بعد این رقابت ها قطعی کند.

به نقل از سیمرغ، در ادامه هفه ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ اروپا، لیورپول(Liverpool) در خانه خود یعنی ورزشگاه آنفیلد پذیرای بوردو(Girondins de Bordeaux) فرانسه بود. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود و در دیدار برگشت نیز اشتباه عجیب مینیوله(Simon Mignolet) دروازه بان لیورپول کافی بود تا هنری ساویت(Henri Saivet) در دقیقه 33 گلزنی کند و مهمان را پیش بیندازد.

در ادامه لیورپول صاحب یک ضربه پنالتی شد و جمز میلنر(James Milner) بازیکن سابق استون ویلا(Aston Villa) و منچسترسیتی(Manchester City) موفق شد گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند. در دقایق پایانی نیمه نخست نیز کریستین بنتکه(Christian Benteke) بازهم در نقش گلزن ظاهر شد و گلزنی کرد تا این دیدار با برتری 2 بر یک شاگردان کلوپ(Jürgen Klopp) به پایان برسد. بدین ترتیب لیورپول با کسب این سه امتیاز، 9 امتیازی شد و صعودش را به دور بعدی قطعی کرد و برای کسب عنوان اول گروه باید در دیدار نهایی مقابل سیون(Sion) حداقل یک تساوی کسب نماید.

در دیگر دیدار ناپولی(Napoli) موفق شد در دیداری تشریفاتی، بروخه بلژیک(Club Brugge) را هم شکست دهد. تیم ایتالیایی که صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده بود در خانه حریف به دیدار بروخه رفت و در نهایت با یک گل برتری به پیروزی رسید. ولاد چرچیس(Vlad Chiricheș) تک گل ناپولی را در این دیدار به ثمر رساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir