صعود آرسنال به صدر جدول لیگ برتر انگلیس
آرسنال موفق شد با برتری 2 بر صفر در خانه استون ویلا، به صدر جدول لیگ برتر صعود کند.

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن آرسنال(Arsenal) موفق شد با برتری 2 بر صفر در زمین استون ویلا(Aston Villa) ضمن صعود به صدر جدول خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی معرفی کند.

آرسنال که این هفته موفق شده بود یک برد تاریخی در لیگ قهرمانان کسب کند و به جمع 16 تیم برتر اروپا راه پیدا کند، با روحیه بالا برابر استون ویلا به میدان رفت و خیلی زود با پنالتی دقیقه 8 اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) مهاجم فرانسوی خود، از حریف پیش افتاد.

شاگردان ونگر(Arsène Wenger) در همان نیمه نخست تیر خلاص را نیز بر پیکر استون ویلا تیم قعرنشین فوتبال جزیره که شرایط خوبی ندارد، شلیک کردند و این بار آرون رمزی(Aaron Ramsey) هافبک ولزی موفق شد گلزنی کند.

در این گل حرکت مسوت اوزیل(Mesut Özil) جالب توجه بود و از خود گذشتگی او باعث شد تا رمزی دروازه خالی را باز کند تا اوزیل نیز سیزدهمین پاس گل فصلش را برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کند تا به رکورد فصل قبل فابرگاس(Cesc Fàbregas) نزدیک شود.

استون ویلا در نیمه دوم چند موقعیت گلزنی ایجاد کرد که با بدشانسی راهی به دروازه پیدا نکرد. در نهایت این دیدار با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید تا آرسنال حداقل 24 ساعت قبل از دیدار لسترسیتی(Leicester City) و چلسی(Chelsea)، صدرنشین لیگ جزیره شود.

نکته جالب این دیدار این بود که پتر چک(Petr Čech) دروازه‌بان اهل جمهوری چک آرسنال کلین شیت کرد و توانست صد و شصت و نهمین دیدار خود در لیگ برتر را با کلین شیت به پایان برساند و رکورد دیوید جیمز(David James) دروازه‌بان سابق تیم ملی انگلیس را بشکند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir