پیروزی دورتموند در هفته شانزدهم بوندس‌لیگا
تیم فوتبال بورسیا دورتموند با برتری پرگل در خانه، موفق شد همچنان به تعقیب و گریز با بایرن مونیخ در صدر جدول بوندس‌لیگا ادامه دهد.

هفته شانزدهم رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان با برگزاری دو دیدار به پایان رسید. در اولین دیدار، شالکه(Schalke 04) تیم هشتم جدول، در خانه آگزبورگ(Augsburg) به میدان رفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا نتواند به جمع مدعیان صعود کند. این در حالی است که شالکه تا همین چند هفته پیش در بین سه تیم اول بوندس‌لیگا جای گرفته بود. در این دیدار برای آبی‌پوشان کولاسیناچ(Sead Kolašinac) گلزنی کرد ولی دو گل از هونگ ژونگ هو(Hong Jeong-Ho) و کایوبی(Caiuby) باعث شد تا میزبان به سه امتیاز حساس این دیدار دست یابد.

در دیگر دیدار، دورتموند(Borussia Dortmund) تیم دوم جدول در خانه به دیدار اینتراخت فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) رفت و موفق شد با نتیجه پرگل 4 بر یک به پیروزی برسد تا همچنان موقعیت خودش را در رده دوم و 5 امتیازی بایرن(Bayern Munich) در صدر جدول تثبیت کند. در این دیدار بازهم دورتموند مانند اکثر بازی‌های این فصل گل اول را دریافت کرد. آلساندرو مه‌یر(Alexander Meier) در دقیقه هفتم خیلی زود فرانکفورت مهمان را پیش انداخت اما تنها 15 دقیقه بعد هنریک میختاریان(Henrikh Mkhitaryan) هافبک تکنیکی ارمنستانی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.

در اواخر نیمه نخست خطای بی‌مورد از مدافع فرانکفورت باعث شد تا داور اسلوبودان مدجوویچ(Slobodan Medojević) را از زمین اخراج کند و یک ضربه پنالتی نیز به سود دورتموند اعلام کند که اوبامیانگ قدر این فرصت را ندانست و پنالتی را از دست داد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم، شاگردان توخل(Thomas Tuchel) سراپا حمله شدند تا بتوانند نتیجه تساوی را عوض کنند و خیلی زود در دقیقه 57 با ضربه اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) آفریقایی جلو افتادند. حملات دورتموند با ورود کاگاوای(Shinji Kagawa) ژاپنی به زمین سرعت گرفت تا اینکه هوملز(Mats Hummels) مدافع تیم ملی آلمان گل سوم دورتموند را به ثمر برساند و در دقایق پایانی راموس(Adrián Ramos) گل چهارم را نیز به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 4 بر یک زنبورها به پایان برسد.

به این ترتیب بایرن مونیخ با 43 امتیاز قهرمانی نیم فصل خودش را قطعی کرده و تیم‌های دورتموند و هرتابرلین(Hertha BSC) در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir