شکست لسترسیتی و پیروزی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس
لیورپول بالاخره ترمز تیم شگفتی‌ساز لسترسیتی را کشید و این تیم را متوقف کرد. منچسترسیتی نیز با برتری پرگل برابر ساندرلند به جمع مدعیان لیگ برتر بازگشت.

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها لیورپول(Liverpool) به دیدار لسترسیتی(Leicester City) صدرنشین رفت و موفق شد با برتری یک بر صفر برابر این تیم بالاخره ترمز تیم رانیه‌ری(Claudio Ranieri) را بکشد و خود نیز پس از چند هفته ناکامی به بردی ارزشمند دست پیدا کند.

لیورپول که هفته گذشته با سه گل برابر واتفورد(Watford) شکست خورد، در این دیدار موفق شد با گل دقیقه 63 کریستین بنتکه(Christian Benteke) از سد حریف خود بگذرد و صاحب سه امتیاز مسابقه شود و در رده هشتم جدول قرار گیرد.

در دیگر دیدار، منچسترسیتی(Manchester City) با نتیجه پرگل 4 بر یک ساندرلند(Sunderland) را شکست داد تا بعد از شکست هفته قبل برابر آرسنال(Arsenal) به بردی ارزشمند دست یابد. در این دیدار، سیتی خیلی زود روند گلزنی خود را شروع کرد و با ضربه رحیم استرلینگ(Raheem Sterling) توانست جلو بیفتد و در ادامه با گل‌های یحیی توره(Yaya Touré)، ویلفرد بونی(Wilfried Bony) و کوین دی بروین(Kevin De Bruyne) سه بار دیگر دروازه مهمان خود را باز کرد. هرچند بورینی(Fabio Borini) مهاجم ایتالیایی یکی از گل‌های خورده را در دقایق پایانی پاسخ داد ولی این برای عوض‌کردن نتیجه کافی نبود تا منچسترسیتی در نهایت با نتیجه 4 بر یک این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد و البته یک ضربه پنالتی را نیز بونی از دست داد.

اما چلسی(Chelsea) این بار در خانه به مصاف واتفورد رفت که این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. ابتدا دیگو کاستا(Diego Costa) در حالی که چلسی اصلا خوب بازی نمی‌کرد توانست در دقیقه 32 کرنر ویلیان(Willian) را به گل تبدیل کند ولی 10 دقیقه بعد اشتباه مضحک ماتیچ(Nemanja Matić) در محوطه جریمه چلسی و هند عجیب او باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد که تروی دینی(Troy Deeney) دروازه چلسی را باز کرد و به این ترتیب، نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز اینگالو(Odion Ighalo) توانست گل دوم واتفورد را به ثمر برساند تا شاگردان گاس هیدینک(Guus Hiddink) سراپا حمله شوند و بار دیگر توسط کاستا در دقیقه 65 گلزنی کنند. در دقیقه 80 خطای پنالتی روی هازارد(Eden Hazard) باعث شد تا اسکار(Oscar) پشت توپ قرار بگیرد ولی این ضربه را به آسمان زد تا او نیز در این نتیجه مقصر باشد و بازی در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir