پیروزی دورتموند و شکست منچستریونایتد در لیگ اروپا
دورتموند موفق شد در یکی از دیدارهای حساس لیگ اروپا پورتو را با شکست روبرو سازد، منچستریونایتد این بار در لیگ اروپا هم از پس میتیلند برنیامد و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

دور رفت از مرحله حذفی لیگ اروپا با برگزاری چند دیدار آغاز شد که در یکی از دیدارهای حساس منچستریونایتد(Manchester United) در دانمارک به مصاف میتیلند(Midtjylland) رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. شیاطین سرخ که به دلیل مصدومیت وین رونی(Wayne Rooney) باید 2 ماه بدون کاپیتان خود در زمین حاضر شوند، داوید دخیا(David de Gea) را نیز پیش از شروع مسابقه به دلیل مصدومیت از دست دادند تا شرایط مصدومیت در این تیم بحرانی تر از قبل شود و سرخیو رومرو(Sergio Romero) درون دروازه قرار گیرد.

منچستر بازی را خوب شروع کرد و می توانست با ضربه ماتا(Juan Mata) به گل برسد همچنین یکبار نیز مارسیال(Anthony Martial) در درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا اینکه ممفیس دیپای(Memphis Depay) در نیمه نخست برای تیمش گلزنی کرد تا یونایتد با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. در اواخر نیمه نخست بازیکنان میتیلند توانستند گل خورده را پاسخ دهند و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم نوبت به پل اینانچو(Paul Onuachu) رسید تا در نقش گلزن ظاهر شود و گل برتری را وارد دروازه یونایتد کند و این دیدار با برتری 2 بر یک میتیلند به پایان برسد. در دیگر دیدار دورتموند(Borussia Dortmund) در خانه به دیدار پورتو(Porto) رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. لوکاس پیسچک(Łukasz Piszczek) و مارکو رویس(Marco Reus) برای زردپوشان فوتبال آلمان گلزنی کردند.

دیدار دو تیم فیورنتینا(Fiorentina) و تاتنهام(Tottenham) در فلورانس با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ناصر چدلی(Nacer Chadli) از روی نقطه پنالتی برای تیم لندنی گلزنی کرد و در ادامه فدریکو برناردشی(Federico Bernardeschi) گل تساوی را به ثمر رساند.

سویا(Sevilla) در خانه با 3 گل مولده نروژ(Molde) را شکست داد و از پیش روی برداشت و ویارئال(Villarreal) موفق شد ناپولی(Napoli) تیم دوم لیگ ایتالیا را با یک گل شکست دهد تا شکستی دیگر در پرونده تیم ساری(Maurizio Sarri) ثبت شود.

تابلوی نتایج دور رفت

فیورنتینا یک – تاتنهام یک

میتیلند 2 – منچستریونایتد یک

ویارئال یک – ناپولی صفر

سنت اتین 3 – بازل 2

دورتموند 2 – پورتو صفر

اندرلخت یک – المپیاکوس صفر

سویا 3 – مولده صفر

سایر دیدارهای این مرحله در ادامه برگزار می شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir