پیروزی دورتموند در دیداری جنجالی
دورتموند موفق شد یکی از سخت ترین دیدارهای این فصل خود را برابر بایرلورکوزن با برتری یک بر صفر به پایان برساند.

هفته بیست و دوم رقابت های لیگ فوتبال آلمان بوندسلیگا، با برگزاری 3 دیدار به پایان رسید که در مهم ترین بازی این هفته بایرلورکوزن(Bayer Leverkusen) در خانه و در ورزشگاه خود یعنی 'بای آره نا' به دیدار بوروسیا دورتموند(Borussia Dortmund) تیم دوم جدول رفت که نیاز مبرمی به کسب برد داشت و در نهایت با یک گل شکست خورد.

در این دیدار نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید و دو تیم به تساوی رضایت دادند ولی در نیمه دوم بازیکنان دورتموند توانستند گل ارزشمندی را به ثمر برسانند. پیر امریک آبومیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) گلزن این روزهای فوتبال آلمان توانست برای تیمش در دقیقه 65 گلزنی کند و دورتموند میهمان پیش بیفتد.

در دقیقه 70 این بازی اما به علت اعتراضات مربی لورکوزن و ورود او به زمین بازی داور برای 10 دقیقه بازی را قطع کرد و پس از صحبت های فولر(Rudi Völler) مدیر باشگاه لورکوزن با داور مسابقه، بازی با بازگشت 'زایر' و بازیکنان دو تیم به میدان از دقیقه 71 دوباره ادامه داد. هواداران لورکوزن به شدت به عملکرد داور مسابقه معترض بودند و معتقد بودند داور یک پنالتی برای بایرلورکوزن نگرفته است. بازی با نتیجه یک بر صفر به سود زنبورها به پایان رسید تا هم توخل(Tuchel) در اولین سال حضورش لورکوزن را رفت و برگشت شکست داده باشد و هم شیرها اولین شکستشان در نیم فصل دوم بوندس لیگا را تجربه کنند.

در دیگر دیدار شالکه(Schalke 04) همشهری دورتموند در خانه به دیدار اشتوتگارت(Stuttgart) رفت که این دیدار برنده ای نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید، همچنین هانوفر(Hannover) که در این فصل نتایج خوبی نگرفته است در خانه به دیدار تیم تازه صعود کرده به سطح اول فوتبال آلمان رفت و در نهایت با یک گل شکست خورد.

در جدول رده بندی تیم های بایرن مونیخ(Bayern Munich) و دورتموند در رده های اول و دوم قرار دارند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir