شکست غیرمنتظره بایرن‌مونیخ در بوندسلیگا
بایرن مونیخ در هفته بیست و چهارم بوندسلیگا در خانه برابر ماینتس شکست خورد و دورتموند با برتری خارج از خانه اختلاف امتیازی خود با بایرن را کم کرد.

هفته بیست و چهارم بوندسلیگا با برگزاری 7 دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین بازی بایرن مونیخ(Bayern Munich) صدرنشین در خانه به دیدار ماینتس(Mainz) رفت. بایرن در این دیدار با تمام قوا به میدان آمد ولی در نهایت این ماینتس بود که توانست هر 3 امتیاز این دیدار را کسب کند و دومین شکست بایرن را نیز به این تیم تحمیل کند.

در ابتدا این سامپیرو(Jairo Samperio) بود که توانست تیم مهمان را از حریف خود پیش بیندازد و نیمه نخست با برتری یک بر صفر ماینتس به پایان برسد. در ادامه آرین روبن(Arjen Robben) در دقیقه 64 بازی را به تساوی کشاند. دقایقی به پایان بازی نمانده بود که جان کوردوبا(Jhon Córdoba) در دقیقه 86 گل پیروزی بخش ماینتس را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 2 بر یک بایرن مونیخ به پایان برسد.

در دیگر دیدار دورتموند(Borussia Dortmund) موفق شد با دو گل در زمین دارمشتات(Darmstadt) به برتری برسد. نبود رویس(Marco Reus) و میختاریان(Henrikh Mkhitaryan) و کمبود خلاقیت در هجوم به وضوح به چشم می آمد ولی در ابتدا آدریان راموس(Adrián Ramos) در نیمه اول دروازه تیم میزبان را باز کرد و در ادامه اریک دورم(Erik Durm) در دقیقه 52 گل دوم تیمش را نیز به ثمر رساند تا دورتموند با کسب 57 امتیاز فاصله خود را با صدر کمتر کند. دارمشتات نیز با 25 امتیاز در جایگاه چهاردهم باقی ماند. عدم حضور مارکو رویس در لیست 18 نفره بازی از تصمیمات عجیب توخل(Thomas Tuchel) برای این دیدار بود.

در دیگر دیدارها شالکه(Schalke 04) در زمین خود با نتیجه 3 بر 2 هامبورگ(Hamburger) را شکست داد. برای شالکه میه یر(Max Meyer)، هونتلار(Klaas-Jan Huntelaar) و شویف(Alessandro Schöpf) گلزنی کردند. همچنین بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) یکی دیگر از تیم های بالای جدولی نیز در خانه به دیدار وردربرمن(Werder Bremen) رفت و با نتیجه پرگل 4 بر یک شکست خورد. هرتابرلین(Hertha) در خانه با دو گل از سد فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) گذشت و هوفنهایم(Hoffenheim) نیز با نتیجه 2 بر یک آگسبورگ(Augsburg) را شکست داد.

در جدول رده بندی بایرن مونیخ با 62 امتیاز در صدر قرار دارد و بوروسیا دورتموند 57 امتیازی شده است. هفته آینده در حساس ترین دیدار فصل بوروسیا دورتموند در خانه به دیدار بایرن مونیخ می رود و در صورت برد در این دیدار به 2 امتیازی بایرن می‌رسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir