توقف دورتموند برابر لیورپول در لیگ اروپا
با برگزاری چهار دیدار، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا به پایان رسید که در مهمترین بازی، دورتموند و لیورپول به تساوی رسیدند.

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا دومین تورنمنت باشگاهی معتبر در قاره اروپا با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی دورتموند(Dortmund) در خانه پذیرای یورگن کلوپ(Jürgen Klopp) بود که خود بیش از هفت سال در دورتموند کار کرد و در این تیم روزهای تلخ و شیرین زیادی داشت و به قهرمانی نیز رسیده بود.

حضور این مربی کاریزماتیک در سیگنال ایندونا پارک با تشویق و قدردانی هواداران تیم زردپوش از مربی سابقشان همراه بود. قرمپوشان شهر آنفیلد که در رده نهم جدول لیگ برتر قرار دارند در نیمه نخست و شروع آن تحت فشار قرار گرفتند ولی رفته رفته خودشان را پیدا کردند و این دوک اوریگی(Divock Origi) ستاره جوان بلژیکی بود که موفق شد در دقیقه 36 گلزنی کند و لیورپول را از حریف خود پیش بیندازد.

در نیمه دوم متس هوملس(Mats Hummels) مدافع پیش تاخته آلمانی که در جام جهانی برزیل نیز حاضر بود گل تساوی را به ثمر رساند تا این دیدار حساس با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی لیورپول با گلی که در خانه حریف به ثمر رساند، اکنون شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها دارد.

در دیگر دیدار دو تیم اسپانیایی بیلبائو(Athletic Bilbao) و سویا(Sevilla) قهرمان دو دوره اخیر این رقابت‌ها برابر هم به میدان رفتند که این دیدار نیز با برتری دو بر یک سویا به پایان رسید تا نشان دهد این تیم متخصص نتیجه‌گیری در لیگ اروپا شده است. آرتیس آدوریز(Aritz Aduriz) ابتدا بیلبائو را پیش انداخت ولی کولودزیچکاک(Timothée Kolodziejczak) و ایبورا(Vicente Iborra) موفق شدند دو بار برای سویا گلزنی کنند تا این دیدار با برتری آندلسی‌ها به پایان برسد.

ویارئال(Villarreal) دیگر تیم اسپانیایی در خانه به دیدار اسپارتاپراگ جمهوری چک(Sparta Prague) بود که در نهایت با دو گل به برتری رسید و نیز براگا پرتغال(Braga) در خانه با نتیجه دو بر یک برابر شاختار دونتسک اوکراین(Shakhtar Donetsk) شکست خورد تا این تیم اوکراینی شانسش را برای صعود به مرحله بعد به حداکثر برساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir