صعود رویایی لیورپول در آنفیلد
لیورپول با برتری برابر دورتموند در یک دیدار فوق العاده جذاب به مرحله بعد لیگ اروپا راه یافت و کلوپ با شکست تیم سابق خود، توخل و تیمش را از این جام کنار زد.

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید. در یکی از مهمترین دیدارهای برگزار شده لیورپول(Liverpool) و دورتموند(Dortmund) در حالی در آنفیلد برابر هم به میدان رفتند که هفته پیش در زمین دورتموند به تساوی یک بر یک رسیدند. با این حال شروع خوب دورتموند با گلزنی هنریک میختاریان(Henrikh Mkhitaryan) در دقیقه 5 همراه شد. 4 دقیقه بعد اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) گل دوم تیمش را نیز به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری 2 بر صفر دورتموند به پایان برسد.

در نیمه دوم اوریگی(Divock Origi) خیلی زود یکی از گل های خورده را جبران کرد ولی در ادامه مارکو رویس(Marco Reus) تیر خلاص را شلیک کرد تا دورتموند بار دیگر اختلاف را به دو گل برسند. در ادامه نوبت به فیلیپ کوتینیو(Philippe Coutinho) رسید تا در دقیقه 66 گل دوم تیمش را به ثمر برساند و سپس در دقیقه 78 ساخو(Mamadou Sakho) مدافع پیش تاخته گل سوم را نیز به ثمر رساند تا بازی به اوج حساسیت برسد و هواداران لیورپول به صورت ایستاده تیمشان را تشویق کنند.

این پایان کار نبود و کلوپ توانست با هجومی کردن تیمش در دقیقه 90 با گل لورن(Dejan Lovren) جشن شادی بگیرد و یک پیروزی به سبک خودش را برابر تیم سابقش جشن بگیرد و لیورپول بازگشت به بازی را کامل کند.

لیورپول که یک بار در فینال لیگ قهرمانان شکست 3-0 در نیمه نخست را با تساوی 3-3 و سپس برتری در پنالتی جشن گرفته بود این بار در خانه شکست 3-1 را با برد 4-3 عوض کرد تا نشان دهد متخصص بازگشت به بازی است.

در دیگر دیدار شاختار دونتسک اوکراین(Shakhtar Donetsk) موفق شد با 4 گل اسپورتینگ براگا پرتغال(Braga) را شکست دهد تا در مجموع با برتری قاطع 6 بر یک به نیمه نهایی صعود کند.

ویارئال اسپانیا(Villarreal) نیز در دیگر دیدار موفق شد در کشور جمهوری چک با نتیجه 4 بر 2 اسپارتاپراگ(Sparta Prague) را شکست دهد تا در مجموع دو دیدار با برتری 6 بر 3 به مرحله بعد برسد.

در نهایت سویا(Sevilla) در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 توانست بیلبائو(Athletic Bilbao) را شکست دهد تا مدافع عنوان قهرمانی به سختی به نیمه نهایی راه یابد.

**تابلوی نتایج مجموع رفت و برگشت

شاختاردونتسک 6 - براگا یک

ویارئال 6 – اسپارتاپراگ 3

بیلبائو 3 – سویا 3 (4-5 در ضربات پنالتی)

دورتموند 4 – لیورپول 5

قرعه کشی این رقابت ها همزمان با لیگ قهرمانان اروپا جمعه در نیون سوئیس برگزار خواهد شد و تیم های صعود کرده حریفان خود را خواهند شناحت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir