منچستریونایتد قهرمان جام حذفی انگلیس شد
منچستریونایتد با برتری 2 بر یک برابر کریستال پالاس قهرمان جام حذفی انگلیس شد.

دیدار نهایی جام حذفی انگلیس بین دو تیم کریستال پالاس(Crystal Palace) و منچستریونایتد(Manchester United) در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن برگزار شد تا از قهرمان این فصل جام حذفی رونمایی شود. بازی با حضور هواداران پرشور دو تیم آغاز شد.

بازی دو تیم در نیمه نخست بسیار سریع و پرهیجان دنبال شد و توپ های زیادی روی دروازه های دو تیم جریان داشت. حرکات انفرادی زاها(Wilfried Zaha) برای پالاس و مارسیال(Anthony Martial) برای یونایتد بارها خطرساز شد تا اینکه بازی در نیمه نخست با سوت 'مارک کلاتنبرگ' که هفته دیگر باید فینال لیگ قهرمانان اروپا را در میلان سوت بزند به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

در نیمه دوم برتری نسبی با منچستری ها بود و این تیم بارها تا آستانه گلزنی پیش رفت و دو بار دیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد. در بار نخست ضربه فلاینی(Marouane Fellaini) به دیرک دروازه اصابت کرد و در ادامه سانتر والنسیا(Antonio Valencia) با ضربه سر مارسیال به دیرک دروازه اصابت کرد. البته کریستال پالاس هم دست و پا بسته نبود و روی ضدحملات نشان داد که حریف خطرناکی است.

در نهایت روی یکی از این حملات پانچه اون(Jason Puncheon) که به تازگی به جای کابای(Yohan Cabaye) به میدان آمده بود در دقیقه 78 موفق شد دروازه دخیا(David de Gea) را باز کند ولی کمتر از 3 دقیقه بعد خوان ماتا(Juan Mata) روی پاس رونی(Wayne Rooney) و کنترل سینه دیدنی فلینی دروازه پالاس را باز کرد تا بازی دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

در وقت های اضافه اسمالینگ(Chris Smalling) با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و یک بار نیز دخیا توانست دروازه یونایتد را نجات دهد تا اینکه لینگارد(Jesse Lingard) توانست با گلزنی خود تیم 10 نفره یونایتد را قهرمان جام حذفی کند تا این تیم برای اولین بار در 10 سال گذشته به قهرمانی در این رقابت ها برسد.

سرالکس فرگوسن(Alex Ferguson) سرمربی سابق منچستریونایتد هم در ورزشگاه حاضر بود و بازی تیم سابق خود را از نزدیک مشاهده کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir