یورک : پلیس ها گفتند نمی توانم به آمریکا بروم چون به ایران سفر کردم!
دووایت یورک، مهاجم سابق منچستریونایتد که به خاطر سفر به ایران از حضور در آمریکا منع شده است ، می گویدبرخوردی که با او شده، این حس را به او القا کرده که یک مجرم است.

واکنش یورک به منع سفر به امریکا 

به گزارش "ورزش سه"، یورک که در کنار یک تیم منتخب برای بازی خیریه با ستاره های ایران به ایران سفر کرده و مهر ایران در پاسپورتش ثبت گردیده است ،در بازگشت از سفر قطر از ورود به آمریکا منع شده .او در تیم‌هایی مانند استون ویلا، منچستریونایتد، بلکبرن، بیرمنگام و ساندرلند بازی کرده بود و سال 2009 بازنشسته شده است. حال او از حس بدی که به خاطر جلوگیری از ورودش به آمریکا به او دست داده در مصاحبه با beIN Sport صحبت کرد.

ستاره سابق یونایتد گفت:" باور نمی‌کردم چه اتفاقی رخ داده است. شمار دفعاتی که به آمریکا سفر کرده ام از دستم در رفته است. من عاشق این کشور هستم ولی آنها با رفتارشان باعث شدند حس کنم یک مجرم هستم. بلیت هایم را خریده بودم و آماده ورود به پرواز بودم که دو مامور پلیس جلویم را گرفتند. گفتم چه اتفاقی افتاده؟ آنها گفتند که یک مشکل ویزا به وجود آمده و یک پرچم قرمز مقابل اسم من نمایان شد زیرا مهر ایران در پاسپورتم خورده بود.

من به ایران رفته بودم تا در یک بازی خیریه (برای افتتاح یک استادیوم )شرکت کنم و حتی شب را هم آنجا نماندم. اما دو مامور به من گفتند که اگر سوار هواپیما شوم، در آمریکا توسط مامورین به قطر برگردانده می‌شوم. سعی کردم توضیح بدهم که من حتی در قطر زندگی نمی‌کنم و فقط سعی می‌کردم به خانه ام در کاراییب بروم."

این خبر بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته و به موج مخالفت ها به فرمان عجیب دانلدترامپ اضافه می کند .

 

منبع: ورزش سه