لیگ قهرمانان اروپا؛ جنگ بارسلونا و لیورپول!
تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمان اروپا مشخص شدند و حالا بارسلونا باید به مصاف لیورپول رفته و تاتنهام نیز به مصاف آژاکس برود

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا: بارسا- لیورپول و تاتنهام- آژاکس

با اتمام دیدارهای دور برگشت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا تکلیف 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رقابتهای این فصل مشخص شدند. در عین حال مشخص است که کدام تیمها در نیمه نهایی با هم روبرو خواهند شد.

بارسلونا، آژاکس آمستردام، لیورپول و تاتنهام، 4 تیمی هستند که با رویای فتح جام قهرمانی به نیمه نهایی این فصل لیگ قهرمانان اروپا خواهند رفت. بازیهای رفت مرحله نیمه نهایی در روزهای 30 آوریل و اول می برگزار خواهد شد و بازیهای برگشت در روزهای 7 و 8 ماه می انجام خواهد گردید.

بارسلونا، تنها نماینده فوتبال اسپانیا درمرحله نیمه نهایی، بعد از سه فصل ناکامی از حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به این مرحله رسیده و خبر امیدبخش به آنها این است که آخرین باری که آنها به نیمه نهایی رسیده بودند، در نهایت توانسته بودند که در فینال برلین با غلبه بر یووه، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. حالا آنها باید در مرحله نیمه نهایی امسال مقابل لیورپول کلوپ، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا صف آرایی کنند. تاتنهام هم باید مقابل آژاکس به میدان برود

بارسلونا- لیورپول: دوئل مدعیان

دو تیمی که به دنبال ششمین قهرمانی اروپایی شان هستند؛ دوئلی رویایی میان دو تیم با سبکهایی کاملا متفاوت. جادوی مسی در مقابل فانتزی صلاح. تکنیک پیکه مقابل توان بالای فن دایک. البته آمار و تاریخ به ضرر بارسا رای می دهد؛ در هشت مصاف رودرروی دو تیم، بارسا سه بار باخته و دوبار به پیروزی رسیده و در آخرین مصاف این دوتیم، لیورپول بنیتس با غلبه بر بارسای فرانک ریکارد توانسته بود تا به دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا برسد.

بازی رفت در نوکمپ برگزار خواهد شد و بازی برگشت در آنفیلد

تاتنهام- آژاکس: فرصتی تاریخی

آخرین باری که تاتنهام به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود، تصاویر تلویزیونی هنوز سیاه وسفید بود: سال 1962 که آنها در آن نیمه نهایی مغلوب بنفیکای اوزه بیو شدند و بنفیکا آن فصل جام را بالای سر برد. حالا و بعد از 57 سال، تاتنهام با پوچتینو به نیمه نهایی رسیده. تاتنهام تنها تیم حاضر در نیمه نهایی این دوره است که هرگز طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نچشیده.

آژاکس هم آخرین حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را  در سال 1997 تجربه کرد؛ باخت 2-1 و 4-1 مقابل یوونتوس، نایب قهرمان آن دوره. البته آنها پس از آن دوبار در نیمه نهایی لیگ اروپا حضور یافتند.

البته آمار به نفع تاتنهام رای می دهد. دو برد مقابل آژآکس در سال 1981

بازی رفت این دو تیم در تاتنهام هاتسپر استادیوم برگزار می شود و بازی برگشت به میزبانی یوهان کرویف آرنا انجام خواهد شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net