قهرمانی رئال مادرید در لالیگا با رکوردشکنی فوق العاده زیدان
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید که مارس 2019 و پس از بازگشت به رئال وعده فتح لالیگا را به هواداران داده بود، به قولش عمل کرد

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا

رئال مادرید امشب با پیروزی 2-1 بر ویارئال برای سی و چهارمین بار قهرمان لالیگا شد. کهکشانی ها که تا پیش از تعطیلی لالیگا دو امتیاز کمتر از بارسا داشند به لطف 10 برد متوالی و 9 امتیازی که بارسا از دست داد توانستند قهرمانی لالیگا را از آن خود کنند.

زین الدین زیدان پس از بازگشت به رئال وعده داده بود که فصل 20-2019 فصل قهرمانی رئال در لالیگا خواهد بود و اینکه لالیگا را جدی تر از همیشه خواهند گرفت. زیزو در نهایت به وعده اش عمل کرد و تیم او با صلابت توانست فاتح لالیگا شود.

سرمربی فرانسوی توانسته به بهترین شکل تیمش را متحول کند. تیمی پیش از توقف فوتبال به خاطر شیوع کرونا و پس از شکست در زمین رئال بتیس، صدرنشینی را از دست داده بود.

10 برد پیاپی  موجب شد تا زیدان به یک رکورد جالب نیز دست پیدا کند. زیدان در 210 بار حضور روی نیمکت رئال توانسته این باشگاه را به 11 جام برساند. به عبارتی هر 19 بازی یک جام که از رکورد پپ گواردیولا نیز بهتر است.  پپ در هر 22 بازی یک جام را فتح کرده است. 

زیدان پیش از این یک قهرمانی در لالیگا، دو سوپرکاپ اسپانیا، سه لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپرکاپ اروپا و دو جام جهانی باشگاه‌ها به دست آورده بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir