باخت استقلال
استقلال خوزستان با برتری دو بر صفر برابر استقلال تهران، این تیم را در دیدار پیش از داربی غافلگیر کرد.
 آخرین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری دو بر صفر آبی‌های اهواز برابر استقلال تهران پایان یافت. گل‌های استقلال خوزستان را عادل کلاه‌کج در دقیقه 38 و علی بیگدلی در دقیقه 75 به ثمر رساند.

گزارش نیمه نخست:

در نیمه نخست این دیدار بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شد و بهترین موقعیت این نیمه را آبی‌های تهرانی بدست آوردند. ارسال یک ضربه کرنر از سوی خسرو حیدری در دقیقه 25 با ضربه سر محمد قاضی همراه شد که ضربه این مهاجم گلزن استقلال با اختلافی اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه آبی‌های اهوازی گذشت. هرچند که در دقیقه 37 آرش برهانی می‌توانست در شرایط تک به تک با دروازه‌بان استقلال خوزستان قرار بگیرد اما ضربه بسیار ضعیف این بازیکن براحتی در آغوش پرویز کریمی قرار گرفت.

در دقیقه 38 این دیدار، میداوودی با فریب مدافعان استقلال تهران موجب اشتباه آنها شد و توپ برگشتی منتظری پس از برخورد با عمران‌زاده جلوی عادل کلاه‌کج افتاد و این بازیکن با یک بغل پای ساده و در شرایطی تک به تک توپ را وارد دروازه استقلال کند تا حساب کار یک بر صفر در نیمه نخست به پایان برسد.

در دقیقه دوم وقت اضافه استقلال به گل رسید که داور به دلیل خطای بازیکنان استقلال این گل را نپذیرفت.

از نکات نیمه نخست، خطای سنگین حسین کعبی روی خسرو حیدری در همان اوایل دیدار بود که با اعتراض شدید قلعه‌نویی همراه شد و داور این دیدار هم به همین دلیل با کارت زرد، این مدافع استقلال خوزستان را جریمه کرد. همچنین هاشم بیک‌زاده مدافع ملی پوش استقلال در دقیقه پنجم به دلیل مصدومیت جایش را به فردین عابدینی داد.

گزارش نیمه دوم:

در نیمه دوم این دیدار، بازی به مراتب جذاب‌تری از سوی دو تیم نسبت به نیمه اول ارائه شد و هردو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که از آنها استفاده لازم را نبردند. استقلال خوزستان در این نیمه بیشتر به دنبال استفاده از ضد حملات بود و چند بار مهاجمان این تیم تا محوطه جریمه استقلال پیش رفتند که با عکس العمل خوب مدافعان استقلال، توپ‌های آنها از دست رفت. با این حال در دقیقه 75 علی بیگدلی با فرار از عمق دفاع استقلال در شرایطی تک به تک با مهدی رحمتی، توپ را در گوشه دروازه استقلال تهران قرار داد تا حساب کار دو بر صفر به سود آبی‌های اهوازی شود.

در ادامه حملات پراکنده استقلال تهران ادامه یافت اما حملات آنها مثل سایر دقایق این دیدار زهر لازم را نداشت و چندان دروازه‌بان استقلال خوزستان را به زحمت نیانداخت تا آبی‌های تهرانی سه امتیاز مهم و روحیه بخش را پیش از داربی از دست بدهند. هرچند که حنیف عمران‌زاده در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافه می‌توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما ضربه بی دقت این بازیکن در حالی که با پرویز کریمی تک به تک بود از کنار دروازه استقلال خوزستان راهی اوت شد.

تیم داوری:

محمدرضا اکبریان، بابک داوری، سعید علی‌نژادیان و محمد ملکی.

اخطاری‌ها:

منتظری از استقلال و کعبی از استقلال خوزستان

ترکیب استقلال خوزستان:

پرویز کریمی، حامد محمودی، رامتین سلیمان پور، حسین کعبی، عبدالهادی خنیفر، عادل کلاه‌کج، ادریسا ترائوره، ایمان مبعلی، مهدی خیری ( شاهرخ شمس 78)، ابراهیم صالحی (علی بیگدلی 68)، میلاد میداوودی (مهدی چاه کوتاه زاده 85).

ترکیب استقلال تهران:

مهدی رحمتی، خسرو حیدری (سیاوش اکبرپور 61) ، جی‌لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام، پژمان نوری، آرش برهانی (‌ آندرانیک تیموریان 46)، محمد قاضی، هاشم بیک‌زاده (فردین عابدینی 5)، پژمان منتظری.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
میداودی: به استقلال گل بزنم خوشحالی نمی‌کنم
حرکت عجیب و جالب ریبری در جشن قهرمانی بایرن در سوپرجام اروپا + تصاویر
علی دایی زیر فشار! + تصاویر
عکس: پپ گواردیولا و همسرش
عادل فردوسی‌پور، از آرزوهای کودکی تا مجری‌گری تلویزیون + تصاویر