قلعه‌نویی
سرمربی استقلال در فاصله چند ساعت به آغاز دربی سیستم تیم خود را لو داد: «سیستم بازی ما برای دیدار امروز مقابل پرسپولیس 3-3-4 است در حالی که پیش از این با سیستم 2-2-4 لوزی بازی می‌کردیم.»
امیر قلعه‌نویی در مصاحبه تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره دربی امروز گفت: «اینکه می‌گویید بازی استقلال و پرسپولیس جزو 10 دربی دنیاست باعث افتخار مملکتمان است. وقتی این مسئله وجود دارد باید شاخص‌های کیفی خودش را داشته باشد.»

وی با بیان اینکه آرزو دارد دیدار امروز بازی تاکتیکی باشد افزود: «امیدوارم چه کسانی که در ورزشگاه حضور خواهند داشت و چه کسانی که در منزل مشغول تماشای این دیدار خواهند بود از بازی لذت ببرند. ما همه تلاش خود را می‌کنیم که به اهداف خود برسیم ولی نتیجه دست خداست.»

سرمربی استقلال با اشاره به شرایط روحی این تیم عنوان کرد: «تیم ما با توجه به شکست مقابل استقلال خوزستان شرایط خوبی نداشت، البته در آن بازی داور پنالتی ما را نگرفت و زمانی این اتفاق افتاد که بازی با نتیجه مساوی در پیش بود و ممکن بود شرایط بازی با گرفتن پنالتی تغییر کند. با این حال روی مسائل روحی روانی در این هفته کار کردیم. ضمن اینکه در بازی امروز هاشم بیک‌زاده و خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت نداریم و برای این دیدار تغییر تاکتیک دادیم.»

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود او با مصدوم جلوه دادن خسرو حیدری می‌خواهد به تیم پرسپولیس رو دست بزند گفت: «من دنبال این مسائل نیستم و از این مسائل بدم می‌آید. فوتبال ما 8 سال است "بگم بگم" شده است. خسرو حیدری در دیدار مقابل استقلال خوزستان دچار آسیب‌دیدگی شد و تجربه من باعث شد او را از زمین بیرون بکشم تا خدایی ناکرده مصدومیتش تشدید نشود و یکی دو ماه دور از میادین باشد.»

وی با اشاره به تلاش پزشکان استقلال از جمله دکتر نوروزی برای رفع مصدومیت حیدری ادامه داد: «امیر قلعه‌نویی نه اهل این حرف‌ها است که دروغ بگوید و نه دوست دارد از این کارها انجام دهد. در فوتبال دنیا این رسم وجود ندارد مربیان حرف از مصدومیت بازیکنان خود بزنند و سپس از بازیکن خود استفاده کنند.»

سرمربی استقلال خاطر نشان کرد: «زمانی که سرمربی سپاهان بودم یکی از دوستانم گفت یکی از بازیکنان تیم ارنج سپاهان را به مربی حریف می‌دهد. او صحبت‌های این بازیکن را روی آیفون گذاشت و جالب اینکه مربی حریف نیز ترکیب را می‌شنید. این را گفتم که بگویم مشخص شدن ترکیب تیم برای من مهم نیست و در همه جای دنیا یک روز قبل از بازی‌ها ارنج تیم مشخص می‌شود.»

قلعه‌نویی گفت: «آن بازیکن سپاهان چون از مسئله‌ای ناراحت بود ترکیب ما را به آن مربی می‌گفت اما همان جا گفتم مهم نیست که ترکیب تیمم لو برود چون تیم‌های بارسا و رئال مادرید نیز همین کار را می‌کنند. ما اگر کاربلد باشیم بر اساس قدرت تاکتیکی خود بازی را می‌بریم. همین‌جا اعلام می‌کنم سیستم بازی ما برای دیدار امروز مقابل پرسپولیس 3-3-4 است در حالی که پیش از این با سیستم 2-2-4 لوزی بازی می‌کردیم.»

وی در خصوص پرسپولیس و علی دایی اظهار داشت: «امیدوارم دربی امروز بازی قشنگی شود. تیم‌های علی دایی تیم‌های رو به جلویی هستند و زمانی‌که من در سپاهان بودم و علی‌ دایی در پرسپولیس حضور داشت بازی قشنگی از هر دو تیم شاهد بودیم. اکنون اولین دربی من و علی دایی است که مقابل هم قرار می‌گیریم و با توجه به شناختی که از او دارم می‌دانم بازی خوبی خواهد شد.»

مجری برنامه ورزش و مردم به تیتر روزنامه‌های روز گذشته و اینکه این دیدار را به جنگ شوالیه و ... تشبیه کرده‌اند اشاره کرد که سرمربی استقلال در این خصوص گفت: «قبول دارم این کارها خوب نیست. باید توجه داشته باشیم که مملکت ما مملکت جوان است و آسیب‌های اقتصادی درون این جامعه وجود دارد. روز گذشته وقتی از سالن کنفرانس به سمت هتل محل اقامت خود می‌رفتیم 3 هوادار پرسپولیسی را دیدم که جلوی در هتل ما هستند وقتی با آنها صحبت کردم متوجه شدم از جای دوری می‌آیند بنابراین با توجه به جوانی بودن مملکتمان نباید به طرف این مسائل برویم.»

سرمربی استقلال تصریح کرد: «عکس‌های روی جلد روزنامه‌ها با توجه به سن و سال ما خوب نبود؛ البته هیجان و استرس برای این دیدار خوب است.»

قلعه‌نویی گفت: «استقلال و پرسپولیس متعلق به طرفداران پاک و خوبشان هستند و باید نگاه به این تیم‌ها نگاه فرصتی باشد. باید طوری برنامه‌ریزی کرد که این دو تیم به باشگاه تبدیل شوند.»

وی در واکنش به انتقاداتی که برخی از پیشکسوتان استقلال به او داشتند گفت: «خواهش من این است که اگر دوستان با قلعه‌نویی مشکل دارند با خودش تسویه حساب کنند. الان در آسیا جایگاه خوبی داریم و در رده هشتاد و پنجم جهان هستیم اما تمام این مسائل تحت تاثیر این است که با بدترین شرایط مالی درگیر بوده‌ایم. 7 ماه است که یک ریال از استقلال نگرفته‌ام و از سال گذشته 30 درصد طلبکار هستم اما هیچ وقت در این خصوص حرفی نزدم.»

قلعه‌نویی افزود: «زمانی‌که سرمربی استقلال نبودم یک بار هم در مورد این تیم هم صحبت نکردم حتی در مورد تیم ملی هم حرفی نزدم اما نمی‌دانم چرا برخی از دوستان این کارها را انجام می‌دهند. استقلال در آسیا شرایط حساسی دارد و به قدری این شرایط حساس بوده که آقایان رویانیان و پروین دست به حمایت از ما می‌زنند اما بعضی از دوستان طور دیگری برخورد می‌کنند. این کارها به هیچ عنوان اخلاقی و قشنگ نیست.»

سرمربی استقلال ضمن اشاره به این مسئله که در حال حاضر 14، 15 پیشکسوت استقلال در این تیم فعالیت مستمری دارند اظهار داشت: «واقعا گاهی موارد خجالت می‌کشم در روی همکارانم نگاه کنم. آنها از فصل گذشته فقط 30 درصد مبلغ دریافت کرده‌اند امسال هم هیچ پولی نگرفته‌اند. آقای فتح الله‌زاده تلاش خود را انجام می‌دهد اما در روزهای انتقال دولت بودیم و آن کمک 8 میلیاردی که قرار بود به پرسپولیس و استقلال برسد؛ نرسید.»

وی تاکید کرد: «نکته جالب اینجاست که ما از فصل گذشته تا حالا 10 میلیون هم پاداش نگرفته‌ایم یعنی پاداش قهرمانی مصوب هیئت مدیره هم به ما پرداخت نشد اما با تمام مشکلات بچه‌ها به خاطر مردم برای استقلال بازی کردند. نگاه کنید که منتظری و نکونام از چه پیشنهادهای مالی گذشتند تا در استقلال بمانند. ما باید در این شرایط از استقلال حمایت کنیم نه اینکه نمک روی زخمش بپاشیم.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی:
حاشیه های دربی77(2)+ تصاویر
بازیگر استقلالی در كنار رحمتی و عمران زاده+ عكس
اشک های فدرر در تنیس آمریکا+ تصاویر
باقری و مهدوی‌کیا در آمریکا+ عکس
شش تایی های جهان!+ تصاویر