بررسی لیگ از نظر تعداد برد های متوالی: اقتدار پرسپولیس
كسب برد های متوالی یكی از شاخص های  تیم‌ های موفق به حساب می‌آید و این مهم به دست نمی‌آید مگر آنكه قدرت تهاجمی یك تیم در سطح بالایی باشد و از نظر روحی- روانی نیز این آمادگی را داشته باشد.

اقتدار پرسپولیس در کسب برد های متوالی

در این مطلب به بررسی روند (كسب بردهای متوالی) 16 تیم لیگ شانزدهم پرداخته‌ایم تا ببینیم كدام تیم‌ها در این زمینه توانسته‌اند بهتر عمل كنند.

پرسپولیس تنها تیم با 6 برد متوالی

در صدر این فهرست، نام قهرمان لیگ برتر می‌درخشد. سرخپوشان پایتخت با ثبت 6 برد پیاپی توانستند بهترین آمار را در میان تمامی تیم‌ها به نام خود كنند. شاگردان برانكو این آمار فوق‌العاده را دقیقاً از هفته پایانی دور رفت و در بازی مقابل سیاه‌جامگان آغاز كردند و سپس از شروع دور برگشت تا هفته بیستم و با توجه به برد مقتدرانه 3 بر صفر مقابل تراكتورسازی (كه در آن مقطع رده دومی بود) ادامه دادند تا اینكه با شكست در شهرآورد و با نتیجه 3 بر 2 مقابل استقلال روند پیروزی‌های متوالی‌شان قطع شد و نتوانستند به بهبود ركورد خود فكر كنند.

استقلال، ذوب‌آهن و پدیده در جایگاه دوم و با 5 برد متوالی

اما بعد از پرسپولیس 3 تیم با 5 برد متوالی حضور دارند كه 2 تای آنها یعنی استقلال و ذوب‌آهن در زمره مدعیان بودند و دیدن آنها در رده دوم قابل پیش‌بینی بود ولی انصافاً قرار گرفتن پدیده مشهد در میان این تیم‌ها بسیار عجیب بود زیرا در انتهای فصل شاگردان رضا مهاجری جایگاه بهتری از یازدهم به دست نیاوردند و البته قرار گرفتن آنها در بالای این جدول به دلیل تحول عظیم آنها طی هفته‌های بیست ‌و دوم تا بیست ‌و ششم بود كه توانستند با بردهایی نسبتاً پرگل 5 تیم نفت آبادان، گسترش فولاد، پیكان، صبای قم و ماشین‌سازی تبریز را به طور متوالی با شكست پشت سر بگذارند و در آن مقطع زمانی از رتبه سیزدهم به جایگاه هفتم برسند و اما 2 تیم دیگر یعنی استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان به ترتیب در هفته‌های هجدهم تا بیست ‌و دوم و سپس دهم تا چهاردهم موفق به ثبت 5 برد متوالی‌شان شدند و این عملكرد خوب باعث شد تا آبی‌های پایتخت در آن مقطع از رده ششم به جایگاه سوم برسند و برای ذوب‌آهن هم این تغییر جایگاه از رده یازدهم تا سوم بود تا سبزپوشان اصفهانی هم بهترین پاداش خود را از این پیروزی‌های متوالی به این شكل بگیرند.

سپاهان، پیكان، فولاد و سایپا در جایگاه سوم : هر یك با 3 برد متوالی

در جایگاه سوم این فهرست، 2 تیم با رتبه تك‌رقمی و همسایه با یكدیگر در جدول رده‌بندی (سپاهان اصفهان و پیكان تهران) كه پنجم و ششم شدند را می‌بینیم و سپس 2 تیم با رتبه دورقمی یعنی فولاد خوزستان با سایپا كه به ترتیب در جدول رده‌بندی دهم و سیزدهم شدند كه بدون شك همین 3 برد متوالی كه این 2 تیم پایین‌جدولی كسب كردند به نوعی برگ برنده‌شان محسوب می‌شود. به هر حال با این توضیح مختصر باید گفت فولادی‌ها در دور رفت و حد فاصل هفته دوازدهم تا چهاردهم و در روزهایی كه شرایط خوبی داشتند به این آمار رسیدند و از جایگاه نهم هفته یازدهم توانستند خود را به رده پنجم در هفته چهاردهم برسانند و نارنجی‌پوشان سایپا هم طی هفته‌های هجدهم تا بیستم 3 برد متوالی‌شان را جشن گرفتند و توانستند رتبه چهاردهم هفته هفدهم‌شان را به رده یازدهم تغییر دهند.

و اما دو تیم میانه‌جدولی سپاهان و پیكان كه به ترتیب توانستند 3 برد پیاپی خود را در هفته‌های بیست ‌و هفتم تا بیست ‌و نهم (سپاهان) و سیزدهم تا پانزدهم (پیكان) ثبت كنند و این 9 امتیاز متوالی سپاهان را یك پله بالاتر برد و برای پیكان رتبه هفتم را به چهارم تغییر داد.

7 تیم با تنها 2 برد متوالی

متأسفانه برای حدوداً نیمی از تیم‌های لیگ برتری، آمار بردهای متوالی تنها در 2 بازی خلاصه شد و 7 تیم تراكتورسازی تبریز، گسترش فولاد تبریز، نفت تهران، استقلال خوزستان، نفت آبادان، صبای قم و سیاه‌جامگان مشهد نتوانستند آمار مطلوبی را در این زمینه از خود به جای بگذارند كه البته از همه این تیم‌ها دیدن نام تراكتورسازی رده سومی از همه عجیب‌تر و غیرقابل باورتر بود چراكه شاگردان امیر قلعه‌نویی با توجه به مدعی بودن نباید چنین آماری را از خود به جای می‌گذاشتند.

ماشین‌سازی تبریز بدون برد متوالی

و بالاخره می‌رسیم به انتهای این لیست كه طبق انتظار نام ماشین‌سازی است. این تیم قدیمی تبریزی در طول فصل تنها 3 بار طعم پیروزی و كسب 3 امتیاز را چشید كه هیچ‌گاه این بردها متوالی نبود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی