ایران به قضاوت تیم داوری در دیدار برابر اسپانیا اعتراض کرد
فدراسیون فوتبال ایران به قضاوت تیم داوری در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و اسپانیا اعتراض کرد.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون در نامه ارسالی خود به 'مارکوس کاتنر' جانشین دبیرکل فدراسیون بین المللی فوتبال آورده است: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در اولین دیدار خود از سری رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی 2015 پرتغال، روز جمعه 19 تیر 94 به مصاف اسپانیا رفت و متأسفانه داوران این دیدار اشتباه‌های مکرری در طول برگزاری این دیدار مرتکب شدند که موجب شد تیم ملی ایران از سوی آنان مشکلات زیادی را متحمل شود.

بدینوسیله توجه شما را به چند اشتباه از سوی تیم داوری جلب می‌کنم:

1- دومین گل تیم اسپانیا با دست به ثمر رسید، ولی داور گل را صحیح دانست. این در حالی بود که صحنه گل را تلویزیون و وب سایت رسمی فیفا مجدداً دو بار پخش کرد. گل دوم با دست به ثمر رسیده بود و تیم داوری باید این گل را رد می کرد.

2- داور دیدار سوت‌های ممتدی به نفع تیم اسپانیا و علیه ایران می‌زد و پی در پی برای بازیکنان ایرانی حتی در کوچکترین برخوردهای فیزیکی خطا در نظر می گرفت.

3- همچنین داور در طول برگزاری این دیدار دو کارت زرد بدون هیچ دلیلی به بازیکن شماره 4 یعنی مصطفی کیانی نشان داد و در نهایت وی را غیرمنصفانه اخراج کرد.

4- از دیگر اشتباه‌هایی که از سوی داور رخ داد این بود که مترجم تیم ایران را بی هیچ علتی اخراج کرد. این در حالی بود که وی بر روی نیمکت ساکت و آرام نشسته بود.

لازم به توضیح است که تمام متخصصین حاضر در مسابقه درباره نحوه قضاوت داور اعتراض می‌کردند، به خصوص زمانی که بازیکن تیم اسپانیا گل دوم را بوسیله دست به ثمر رساند و گل مورد قبول تیم داوری قرار گرفت. (فیلم مسابقه برای بازبینی در منابع رسمی شما موجود است).

از این رو با توجه به اینکه احترام زیادی برای جامعه داوری قائل هستیم، در رقابت های این چنینی که در سطحی بالا برگزار می‌شود، انتظار عملکردهای بهتری از سوی داوران مسابقات می‌رود و معتقد هستیم که آنها نباید هیچ اشتباه بارزی در طول برگزاری دیدارها داشته باشند.

متأسفانه، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در اولین دیدارش شاهد اشتباه‌های داوری زیادی بود و ما امیدواریم داوران با تجربه‌تری دیدارهای پیش‌روی را قضاوت کنند. در پایان، از دپارتمان داوری فدراسیون بین المللی فوتبال خواهشمندیم که فیلم دیدار مذکور را بازبینی کرده و در صورت امکان از دومین اخطار بازیکن شماره 4 و اخراج مترجم تیم که بدون هیچ گونه دلیل فنی و منطقی انجام شد، صرف نظر کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir