پیروزی پرگل آرژانتین و شیلی در کوپا آمریکا 2016
تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش لیونل مسی پاناما را با پنج گل شکست داد. مسی تنها 30 دقیقه بازی کرد و موفق شد سه گل به ثمر رساند.

در ادامه مرحله گروهی رقابت های کوپا آمریکا دو دیدار برگزار شد. در دیدار نخست تیم ملی فوتبال شیلی که در دیدار نخست خود با دو گل برابر آرژانتین تن به شکست داده بود برابر بولیوی به میدان رفت و موفق شد با نتیجه دو بر یک بازی را به سود خود به پایان رساند تا به صعود از این گروه امیدوار شود.

هر دو گل شیلی را در این دیدار آرتورو ویدال(Arturo Vidal) به ثمر رساند. ویدال در دقیقه 46 گل نخست خود و بازی را به ثمر رساند اما بولیوی این گل را در دقیقه 61 توسط کامپوس(Jhasmani Campos) جبران کرد. این دیدار وقت های تلف شده زیادی داشت تا جایکه آرتورو ویدال در دقیقه 100 موفق شد گل پیروزی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا شیلی نخستین سه امتیاز خود را به دست آورد.

و اما در دیگر دیدار برگزار شده تیم ملی فوتبال آرژانتین که یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی است به مصاف پاناما رفت و موفق شد با درخشش لیونل مسی(Lionel Messi) با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی برسد و صعود خود را به دور بعد نهایی کند.

در این دیدار آلبی سلسته شروعی طوفانی داشت و در دقیقه 7 توسط اوتامندی(Nicolás Otamendi) به گل رسید. در دقیقه 31 'آنبیال' بازیکن پاناما با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد تا کار برای شاگردان خراردو مارتینو(Gerardo Martino) راحت شود با این حال نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم آرژانتین بازی را تهاجمی آغاز کرد. مارتینو در دقیقه 61 مسی را به جای 'آگوستو' به بازی فرستاد. ستاره آبی اناری ها تنها 7 دقیقه بعد از ورود به میدان موفق به گلزنی شد تا خیال آرژانتینی ها از پیروزی در این دیدار مطمئن شود.

مسی 10 دقیقه بعد باز هم موفق به گلزنی شد تا نتیجه سه بر صفر شود اما این پایان کار نبود و این ستاره بزرگ فوتبال جهان توانست در دقیقه 90 گل سوم خود و چهارم آرژانتین را به ثمر رساند. آرژانتین که در دقایق پایانی تازه راه افتاده بود این بار توسط آگوئرو(Sergio Agüero) به گل رسید تا بازی در نهایت با نتیجه 5 بر صفر به پایان رسد.

 مسی نخستین هت تریک را در رقابت های کوپا آمریکا جاری به نام خود ثبت کند این در حالی بود که او تنها 30 دقیقه بازی کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir