نتیجه دیدار آلبانی و سوئیس در یورو 2016
آلبانی و سوئیس در دومین دیدار یورو 2016 مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار در نهایت با برتری سوئیس به پایان رسید.

نتیجه دیدار آلبانی و سوئیس:

به گزارش سیمرغ، دومین دیدار رقابت های یورو 2016 را تیم های آلبانی و سوئیس برگزار کردند.‏ مهمترین اتفاق این دیدار را می توان قرار گرفتن برادران ژاکا(Xhaka) در مقابل هم دانست. این دو اولین برادرانی هستند که در رقابت های ‏یورو مقابل هم قرار گرفتند.‏

این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر سوئیس به پایان رسید. البته دروازه بان آلبانی ستاره تیمش بود و اجازه نداد شکست تیمش سنگین شود.

نیمه نخست:

دقیقه 4(گل): بازیکنان سوئیس از همان ابتدا به روی دروازه آلبانی فشار آوردند. کرنر ارسالی از سمت چپ سوئیسی ها در حالی که دروازه‌بان آلبانی از دروازه خارج شده بود با ضربه سر فابیان شار(Fabian Schär) همراه شد تا توپ وارد دروازه شود و گل اول سوئیس خیلی زود به ثمر برسد.

دقیقه 14: بازیکنان سوئیس به خوبی میانه میدان را در اختیار دارند و توپ را تا محوطه جریمه آلبانی به گردش درمی آوردند اما مدافعان آلبانی در محوطه جریمه با دفاع چند لایه اجازه پیش روی به سوئیسی ها نمی دهند. بالاخره در یکی از این حملات صفروویچ(Haris Seferović) داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد که شوت او را دروازه بان آلبانی جمع کرد.

دقیقه 30: تیم ملی آلبانی اولین فرصت خوب خود را به دست آورد که مهاجم آلبانی در موقعیت تک به تک توپ را به پاهای دروازه بان سوئیس زد تا بهترین موقعیت آن ها برای تساوی از دست برود.

دقیقه 36: کانا(Lorik Cana) برای اینکه جلوی تک به تک شدن مهاجم سوئیس را بگیرد چسبیده به محوطه جریمه توپ را با دست دور کرد تا داور کارت زرد دوم را به او نشان دهد و از زمین اخراجش کند و شرایط برای آلبانی سخت تر شود. در ادامه این ضربه ایستگاهی خطرناک به تیر دروازه برخورد کرد تا همچنان نتیجه یک بر صفر به نفع سوئیس در جریان باشد.

دقیقه 40: پاس عرضی خوب لیختنشتاینر(Stephan Lichtsteiner) داخل محوطه جریمه آلبانی به ژمایلی(Blerim Džemaili) رسید اما ضربه او خطرناک و با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: صفروویچ از سمت چپ آلبانی به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد اما ضربه نهایی او را دروازه بان آلبانی دفع کرد تا فشار حملات سوئیس پس از 10 نفره شدن آلبانی بیشتر شود.

سوئیس در این نیمه تیم برتر میدان بود و به خوبی توانست توپ را به گردش دربیاورد و چندین موقعیت روی دروازه آلبانی ایجاد کند که با درخشش دروازه بان آلبانی و بی دقتی بازیکنان سوئیس آن ها فقط توانستند با یک گل نیمه اول را به پایان برسانند.

در مقابل آلبانی از ابتدا به دنبال ضد حمله و دفاع چندلایه بود و فقط یک موقعیت خطرناک به دست آورد و پس از 10 نفره شدن هم تغییری در تاکتیک‌شان ایجاد نشد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر سوئیس به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه 52: صفروویچ باز هم به داخل محوطه جریمه آلبانی نفوذ کرد اما این بار هم دروازه بان آلبانی سد محکمی در مقابل او بود و اجازه گلزنی نداد و توپ را دفع کرد.

دقیقه 66: صفروویچ در یک ضد حمله با دروازه بان آلبانی تک به تک شد اما باز هم این بریشا(Etrit Berisha) بود که مقابل صفروویچ ایستاد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

دقیقه 76: مهاجم آلبانی داخل محوطه شش قدم صاحب توپ شد اما شوت او به کنار دروازه برخورد کرد تا تماشاگران پر تعداد آلبانی در حسرت گل تساوی باقی بمانند.

دقیقه 82: صفروویچ این بار در نقش سازنده ظاهر شد و با یک پاس خوب شقیری(Xherdan Shaqiri) را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما شوت شقیری را باز هم دروازه بان آلبانی جمع کرد تا مهاجمان سوئیس را همچنان ناکام گذاشته باشد.

دقیقه 86: گاشی(Shkëlzen Gashi) با فرار از تله آفساید با دروازه بان سوئیس تک به تک شد اما شوت او را سومر(Yann Sommer) به کرنر فرستاد تا دروازه بانان دو تیم ستاره این دیدار باشند.

در این نیمه بریشا ستاره میدان بود و به تنهایی مقابل مهاجمین سوئیس ایستاد تا اجازه ندهد شکست تیمش سنگین تر شود و این دیدار با همان تک گل نیمه اول سوئیس به پایان برسد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی