پیروزی ولز برابر اسلواکی در یورو 2016
دیدار اسلواکی و ولز در گروه B جام ملت های اروپا با برتری 2 بر یک ولز به پایان رسید.

در اولین دیدار گروه 2 رقابت‌های یورو 2016 ولز و اسلواکی برابر هم به میدان رفتند. بازی با حمله‌ جدی اسلواک‌های آبی‌پوش شروع شد و همشیک(Marek Hamšík) با جا گذاشتن دروازه‌بان با دروازه تقریبا خالی روبه‌رو شد ولی ضربه او را از روی خط دروازه، مدافعان ولز برگشت دادند.

طولی نکشید که در دقیقه 10 ولز صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که گرت بیل(Gareth Bale) توپ را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد طوری که دروازه‌بان حتی نتوانست واکنش نشان دهد. در ادامه دو تیم بازی متعادلی به نمایش گذاشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در جریان بود و نیمه نخست با برتری یک بر صفر ولز برابر اسلواکی به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و توپ و میدان بیشتر در مرکز زمین در جریان بود. با این حال در دقیقه 55 دوریس(Michal Ďuriš) بود که می توانست گل تساوی را به ثمر برساند ولی ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

اسلواکی در دقیقه 60 توانست گل تساوی را به ثمر برساند. دودا(Ondrej Duda) توانست با یک ضربه بغل پای آرام توپ را به قعر دروازه ولز برساند تا بازی به تعادل کشیده شود.

پس از این گل دو تیم بیشتر به دفاع کردن پرداختند و زمان کمی را صرف حمله کردن کردند. البته در این بین ولزی‌ها می توانستند بار دیگر به گل برسند که ضربه آرون رمزی(Aaron Ramsey) در دقیقه 79 به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نهایت حرکت آرون رمزی در دقیقه 81 باعث شد تا رابسون کانو(Hal Robson-Kanu) دروازه اسلواکی را باز کند و ولز با برتری در این دیدار فاصله کمی داشته باشد. البته اسلواکی در ادامه سراپا حمله شد و حتی ضربه سر نمچ(Adam Nemec) به دیرک دروازه هم اصابت کرد ولی تاثیری نداشت و این دیدار با برتری 2 بر یک ولز به پایان رسید تا آنها نخستین سه امتیاز خود را در تاریخ رقابت‌های یورو کسب کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir