دل‌بوسکه: برای ما فقط سه امتیاز مهم است نه چیز دیگر
ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا اعتراف کرد تیمش بازی سختی برابر چک داشت. او گفت که فقط به کسب سه امتیاز هر مسابقه اهمیت می‌دهد نه چیز دیگر.

تیم ملی اسپانیا قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های اروپا در اولین دیدار خود در جام پانزدهم به مصاف جمهوری چک رفت و در نهایت با تنها گل جرارد پیکه(Gerard Piqué) مدافع پیش تاخته خود موفق شد سه امتیاز مسابقه را کسب کند.

ویسنته دل بوسکه(Vicente del Bosque) سرمربی 'لاروخا' بعد از پیروزی تیمش در این دیدار با قبول اینکه پیروزی سختی برابر چک به دست آوردند گفت: به پیروزی رسیدیم ولی این بازی‌ای نبود که برای ما موفقیت‌آمیز بوده باشد. خوشبختانه در دقیقه آخر توانستیم به گل برسیم و سه امتیاز را کسب کنیم ولی بازی خیلی سختی داشتیم و ممکن بود نتوانیم پیروز شویم.

سرمربی اسپانیا ادامه داد: پیکه در خط دفاع نمایش خیلی خوبی داشت و ما مشکلی در خط دفاع نداشتیم. در خط حمله انتظارات ما برآورده نشد ولی مهم برای ما کسب پیروزی بود که توانستیم به آن برسیم. نمی‌دانم آیا کسب سه امتیاز برای تماشاگران کافی است یا آن‌ها دوست دارند بازی زیبا و گل‌های زیبا ببینند ولی برای ما تنها سه امتیاز هر مسابقه مهم است  که در این دیدار به آن رسیدیم. برای همه بازیکنان خوشحالم. همه چیز در این بازی روی نظم برگزار شد.

دل‌بوسکه در پایان درباره نیمکت‌نشینی کاسیاس(Iker Casillas) و حضور دخیا(David de Gea) در زمین گفت: همکاری این دو در تمرین‌ها خیلی خوب است. دخیا و کاسیاس دوستان خیلی نزدیکی برای هم هستند و برایشان فرقی نمی‌کند کدام بازی کنند. در این دیدار تشخیص ما این بود که کاسیاس بازی نکند و دخیا به جای او به میدان برود.

اسپانیا با این نتیجه به نحسی 13 ژوئن پایان داد. آن‌ها در این روز قبلا در هر تورنمنتی که بازی می‌کردند به پیروزی نمی‌رسیدند. همچنین ایکر کاسیاس بعد از 14 سال در یک تورنمنت نیمکت‌نشین شد و به جای او دخیا که در دو سال اخیر به یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان تبدیل شده درون دروازه قرار گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir