خاص‌ترین تقابل ایران و کره جنوبی
تیم ملی فوتبال ایران در صورت شکست کره جنوبی در تهران، بیش از نیمی از راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ را طی خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه دیدارهایش در مرحله انتخابی جام جهانی، سه‌شنبه ۲۰ مهرماه به مصاف کره جنوبی می‌رود. این چهارمین بازی دو تیم در این مرحله است. هر دو تیم از سه بازی قبلی خود صاحب دو پیروزی و یک تساوی شده‌اند و با ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول گروه A قرار دارند.

* دیدار تکراری آسیا

ایران و کره جنوبی تاکنون ۲۸ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند و تقابل دو تیم یکی از پرتکرارترین دیدارهای آسیایی محسوب می‌شود. در این ۲۸ بازی، ایران ۱۲ بار پیروز بوده و ۹ بار شکست خورده است. هفت بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

از ۲۸ بازی قبلی دو تیم، ۷ دیدار در چارچوب انتخابی جام‌های جهانی انجام شده که حاصل آن‌ها، دو پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای کره جنوبی و چهار تساوی است.

سه دیدار اخیر دو تیم با نتیجه مشابه یک بر صفر به سود ایران تمام شده و همین مسئله باعث شده که کره‌ای‌ها با انگیزه بسیار زیادی برای انتقام به ایران بیایند.

* مشت‌های گره کرده کره‌ای‌ها

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی پیش از رسیدن به ایران مقابل دوربین‌ها مشت‌های خود را گره کردند تا نشان دهند که برای کسب سه امتیاز به تهران می‌آیند ولی ایران نیز تیمی نیست که به راحتی در خانه امتیاز از دست بدهد. تیم ملی ایران در سه بازی نخست خود در انتخابی جام جهانی گل نخورده در حالی که کره‌ای‌ها در سه بازی چهار بار دروازه‌شان را باز شده دیده‌اند.

از طرف دیگر، کره‌ جنوبی در سه بازی اول، شش گل زده و بهترین خط حمله مسابقه‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا را در اختیار دارد. جدال بهترین خط دفاع مسابقه‌ها با بهترین خط حمله، جذاب‌ترین نکته این دیدار است.

خبر خوب برای ایران غیبت هونگ یونگ هو(Hong Jeong-Ho) مدافع میانی کره جنوبی در بازی سه‌شنبه است. این بازیکن در دیدار با قطر با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

کره جنوبی در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال، بعد از ایران در رده دوم بهترین تیم‌های آسیایی قرار دارد و این مسئله هم جذابیت دیدار را از سوی دو تیم افزایش می‌دهد. هواداران فوتبال در قاره کهن بی‌صبرانه مشتاق تماشای نبرد تیم‌های اول و دوم آسیا هستند.

دیدار دو تیم، سه‌شنبه ۲۰ مهر، همزمان با تاسوعای حسینی، از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. در همین روز  و از ساعت ۱۹، قطر از سوریه میزبانی می‌کند و از ساعت ۱۸ ازبکستان میزبان چین است.

در گروه B هم، سه‌شنبه عراق با تایلند، استرالیا با ژاپن و عربستان با امارات دیدار می‌کنند.

برنامه کامل دیدارهای روز چهارم

گروه A

قطر – سوریه، ساعت ۱۹

ازبکستان – چین، ساعت ۱۸

ایران – کره جنوبی، ساعت ۱۸:۱۵

جدول گروه B

۱- ایران، ۷ امتیاز (تفاضل گل ۳)

۲- کره جنوبی، ۷ امتیاز (تفاضل گل ۲)

۳- ازبکستان، ۶ امتیاز

۴- سوریه، ۴ امتیاز

۵- چین، ۱ امتیاز

۶- قطر، صفر امتیاز

گروه B

عراق – تایلند، ساعت ۱۶

استرالیا – ژاپن، ساعت ۲۰

عربستان – امارات، ساعت ۲۰:۴۵

جدول گروه B

۱- استرالیا، ۷ امتیاز (تفاضل گل ۳)

۲- عربستان، ۷ امتیاز (تفاضل گل ۲)

۳- امارات، ۶ امتیاز (تفاضل گل ۲)

۴- ژاپن، ۶ امتیاز (تفاضل گل ۲)

۵- عراق، صفر امتیاز (تفاضل گل ۴-)

۶- تایلند، صفر امتیاز (تفاضل گل ۵-)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir