علیرضا منصوریان در گفت و گو با سایت رسمی فدر اسیون فوتبال در مورد مسائل مختلف تیم امید حرف زده است.


 

خبرآنلاین: علیرضا منصوریان در گفتگوی اختصاصی با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره جلسه اخیرش با علی کفاشیان ، عباس ترابیان و بهرام افشار زاده و همچنین برنامه هایش برای تیم ملی امید پیش و پس از بازی مقابل عراق به نکات جالب توجهی اشاره کرد.سرمربی تیم امید در این گفتگو از استعدادیابی منطقه رده سنی امید و همچنین آینده نگری برای تیم ملی بزرگسالان خبر داد.

 

دیروز جلسه ای با رئیس فدراسیون و سرپرست کمیته بین الملل داشتید نتایج این جلسه چه بود؟

 من پیش از جلسه دیروز با کفاشیان و ترابیان جلسه ای هم با افشار زاده دبیرکل کمیته ملی المپیک داشتم و پس از این جلسه به فدراسیون فوتبال آمدم و جلسه ای هم با رئیس فدراسیون و سرپرست بین الملل داشتم که برنامه های کامل خودم را به آنها ارائه کردم. امروز هم یک لیست 50 تا 60 نفره برای صدور مجوز خروج از کشور به فدراسیون فوتبال ارائه می کنم .

 از این لیست 50 تا 60 نفره چند بازیکن به اردوی تیم ملی امید برای بازی مقابل عراق دعوت خواهند شد؟

 به هر جهت من قصد دارم که بهترین ها را انتخاب کنم و به همین دلیل 27 بازیکن به اردوی تیم ملی امید برای بازی مقابل عراق دعوت خواهند شد که امیدوارم با تلاش و کوشش کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال ، کادر تیم و بازیکنان از سد تیم عراق یک تیم قدرتمندی است بگذریم.

 دیروز اعلام شد که فدراسیون قرارداد بلندمدتی را با شما خواهد بست و شما برنامه درازمدتی برای تیم ملی امید دارید ، درباره این برنامه صحبت کنید...

 در واقع برنامه ما برای تیم ملی امید درازمدت است انشاءاله اگر از سد عراق گذشتیم قصد داریم استعدادیابی را با همکاری باشگاههای لیگ برتری و لیگ های یک و دو و به خصوص تیم های حاضر در رقابت های لیگ امید آغاز کنیم و پس از پایان دوره استعدادیابی اردوی نهایی را آغاز کنیم.

 با توجه به وسعت ایران و فوتبال  خیز بودن مناطق مختلف کشور استعدادیابی مطمئنا کار راحتی نخواهد بود . چه برنامه ای پیش بینی شده که این فرایند به خوبی انجام شود؟

 به هر جهت ما باید تمام بازیکنانی که شرایط سنی بازیکنانی که در تیم امید را دارند ببینیم و آنها را بررسی کنیم و برای این کار به هم جای کشور برویم. ما برنامه داریم برای اینکه به  باشگاهها لطمه نخورند کشور را به چند منطقه تقسیم کنیم و با توجه به اولویت و تعداد بازیکنی که هر استان دارد با همکاری فدراسیون فوتبال اردوهای منطقه ای را برگزار کنیم. هدف ما این است که باشگاهها لطمه نخورند چرا که لطمه خوردن به باشگاهها درست مثل لطمه خوردن به تیم ملی است.

 در نهایت از مناطق مختلف چند بازیکن را استعدادیابی خواهید کرد و به نظر شما فایده این منطقه بندی چیست؟

 باید بگویم ما می خواهیم به یک لیست 150 نفره برسیم ، درباره قسمت دوم سوال شما هم باید بگویم با برگزاری اردوهای منطقه ای بازیکنان مسافت زیادی را طی نخواهند کرد و بیشترین میزان ریکاوری را خواهند داشت.

 درباره ریکاوری بیشتر توضیح می دهید.

 ببینید ، مسلما بازیکنی که جمعه بازی می کند باید شنبه ریکاوری کند . پس اگر یکشنبه به اردو بیاید و دوشنبه و سه شنبه تمرین کند باید چهارشنبه دوباره ریکاوری کند. در این میان عملا هم تیم ملی امید و هم باشگاه 2 روز را از دست می دهند. اما اگر در مناطق اردو برگزار شود این 2 روز از دست نمی رود.

 در نهایت اگر تیم امید از سد عراق بگذرد چند بازیکن برای مسابقات انتخابی المپیک لندن دعوت می شود.

 برای بازی پلی آف مقابل عراق قانونی که اعلام شده 27 بازیکن است ، اما پس از این مرحله ما باید 23 بازیکن را به رقابت های مقدماتی انتخابی المپیک ببریم . پس در نهایت استعدادیابی ما از بین 150 بازیکن به 23 بازیکن خوب و شایسته خواهد رسید.

 در جلساتی که با کارلوس کروش داشته اید درباره تیم ملی امید چه بحث هایی مطرح شده است.

 در جلسه با کروش 2 بحث مهم مطرح شد که باید بگویم بحث اول نتیجه گیری است که کی روش روی آن تاکید داشته است ، چرا که هدف کوتاه مدت به المپیک و هدف بلند مدت که فراتر است رسیدن به جام جهانی 2014 برزیل است. بحث دوم تغییر نسل و ورود یک جریان تازه به فوتبال کشور است که این جریان سازی قرار است از رده های پایه شروع شود تا در همه رده های تیم های ملی بازیکنان مستعد و با پتانسیل داشته باشیم و در آینده مسیر حرکت تیم های ملی مسیر رو به رشد و بی نوسان باشد.

 

درباره حضور شما به عنوان سرمربی تیم ملی امید در روزهای گذشته نظرات مختلفی مطرح شده است. درباره این انتقادات و دلگرمی ها چه نظری دارید؟

 از همه پیشکسوتان جامعه فوتبال که در مقابل من نظر مساعد داشتند و از همه پیشکسوتانی که از من انتقاد کردند تشکر می کنم و امیدوارم که انتقادات آنها بتواند باعث شود تا عملکرد بهتری داشته باشم و اینکه تیم امید را به موفقیت برسانم. در اینجا لازم می دانم از غلامحسین پیروانی سرمربی سابق تیم امید که در صحبت های تلفنی اخیری که با هم داشتیم به من بسیار روحیه داد تشکر کنم و همچنین از هومن افاضلی که در بازی پلی آف مقابل قرقیزستان برای این تیم زحمت کشید قدردانی کنم و از همین جا از آنها کسب اجازه می کنم که حرکت تیم ملی امید را به مسابقات المپیک شروع کنیم و از سد بزرگ عراق که تیم قدرتمندی است با یاری خدا و تلاش همه دست اندرکاران فوتبال کشور و همچنین کادر فنی و بازیکنان تیم امید عبور کنیم.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir