امیر واعظ آشتیانی ، این بار به بهانه قانون گریزی سازمان لیگ و استفاده جعلی از نامش ، فریاد اعتراض سر داد.
 
خبرآنلاین:تقریبا چند ماه دیگر می شود دو سال که دو باشگاه  پرسپولیس بدون مدیر عامل و مشخص شدن اعضای هیئت مدیره اداره می شود.و البته چیزی نمانده تا همین اتفاق برای استقلال ، یکسال شود. از روزی که علی فتح الله زاده و حبیب کاشانی با عنوان سرپرست فعالیت خودشان در این دو تیم را شروع کردند وعده داده شد که به زودی اعضای هیئت مدیره آنها هم مشخص می شوند تا دو تیم مثل سابق زیر نظر این اعضا به فعالیت خود ادامه بدهند.
در این میان نام های زیادی برای تصدی این پست ها مطرح شد و در مقاطع مختلف رییس سازمان تربیت بدنی و معاونانش از انتخاب اعضا در پایان ماه هایی که گذشت خبر دادند،اما هرگز این اتفاق نیفتاد تا این بار شروع لیگ قهرمانان و حضور دو تیم سرخابی در این رقابت ها به بهانه ای برای معرفی اعضا بدل شود.

بازی های لیگ قهرمانان شروع شد،پرسپولیس از این رقابت ها کنار رفت و استقلال هم باید آخرین بازی اش را ببرد تا صعود کند،اما باز هم اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه معرفی نشدند تا ترس از محرومیت باعث شود مثل سال گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال اسامی هئیت مدیره قبلی دو باشگاه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.اتفاقی که هرچند در سال های گذشته هدایتی و سایر اعضای هیئت مدیره پرسپولیس به آن اعتراض نکردند اما این بار صدای واعظ آشتیانی را در آورده است.دو سال است که این روند ادامه دارد و علیرغم بازدید های متعدد ناظران ای اف سی وتهدیدهای آنها ؛ روابط دوستانه است که کار را پیش می برد.مدارکی که بین مسئولان فدراسیون ایران با مقامات ای اف سی ردو بدل می شود روی تمام ایرادها سرپوش می گذارد.شکی وجود ندارد که خود مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از این اتفاقات خبر دارند و با این آگاهی مدارک را می پذیرند اما تا زمانی که اعتراضی رسمی به این قضیه صورت نگیرد طبیعی است که این روند ادامه داشته باشد.
با این وجود امروز واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق و عضو هیات مدیره استقلال ها که امسال نام او با همین سمت برای ای اف سی ارسال شده است نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده است.او در این باره به ایسنا می‌گوید:« ارسال اسامی هیات مدیره‌های قبلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به AFC از سوی فدراسیون تخلف بوده و سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.« عمل فدراسیون خلاف قانون و مقررات است و حتی این حق برای AFC محفوظ است که با فدراسیون برخورد قانونی کند.اگر احتمالا AFC بخواهد از افرادی که به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی شده‌اند، سوالی بپرسد، آیا آقایان در فدراسیون فوتبال فکر این را کرده‌اند که چه پاسخی باید بدهند؟ این کار فدراسیون دقیقا خلاف قانون و مقرراتی است که دائما خودشان دم از حرفه‌ای گری و رعایت آن‌ها می‌زنند.»

آشتیانی با اشاره به این که سازمان بازرسی کل کشور باید وارد این موضوع شود، گفت:« به نظر من برای این که وجهه کشور خدشه‌دار نشود، سازمان‌های نظارتی باید وارد شوند و آن را پیگیری کنند.اصلا تعجب می‌کنم از سازمان بازرسی کل کشور که قانون چگونه به این دو باشگاه اجازه می دهد که نزدیک به یک سال با سرپرست اداره شوند. »واعظی آشتیانی با بیان این که رفتار فدراسیون در انتخابات AFC نیز ناپخته بود، گفت: «رفتار فدراسیون در این انتخابات نشان داد که هیچ اهمیتی برای اعتبار ایران قایل نیستند . تعجب می‌کنم از اظهارنظرهای خام و نسنجیده‌ای که می‌گویند عدم حضور در کمیته اجرایی AFC با عضویت در کمیته‌های دیگر جبران می‌شود. اساس کار AFC همان انتخابات بود که آقایان اعتبار ایران را در آن زیر سوال بردند. اعضای این کمیته‌ها همه انتصابی هستند و کسی آن‌ها را انتخاب نمی‌کند. این که دیگر جزو افتخارات نیست و اسم آن را نمی‌شود جبران کردن گذاشت. به هر کشوری در این کمیته‌ها یک سهمیه داده‌اند. اگر آقایان توانستند در کمیته‌هایی باشند که در فوتبال آسیا تصمیم گیرنده است، افتخار است. این کمیته ها که تصمیم گیر نیستند و فقط جنبه مشورتی دارند. تصمیم‌ها را افرادی می‌گیرند که در انتخابات انتخاب شده‌اند نه افراد انتصابی، حتی اگر در پست‌های انتصابی حرف جدید داشته باشیم مهم است. کدام حرف جدید را ارائه کرده‌اند؟ چندین و چند سال است که امثال سوزوکی‌ها فرمول می‌دهند و همه آسیا تعظیم می‌کنند.»
انتقاد های واعظ اشتیانی در حالی مطرح است علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال هم در این مورد حرف می زند.او می در این باره به ایسنا گوید:«ممکن است مراحل قانونی و مدارک بعضی افراد هنوز ثبت نشده یا جایگزین نشده باشد، اما سازمان لیگ آن چیزی که واقعی بوده را بر اساس آخرین اطلاعات خود فرستاده تا بعدا اصلاحات روی آن انجام شود و زمانی که اصلاحات انجام شد اسامی جدید جایگزین قبلی‌ها می‌شود. ببینید سازمان لیگ آخرین تغییراتی را که داشته ارسال کرده و اگر فردی در باشگاه‌ها عوض شده و مدارک قانونی آن به سازمان لیگ برسد لیست قبلی را اصلاح می‌کنیم. این که مشکلی ندارد. آشتیانی هم باید از نظر قانونی مدارکش درست شده و نامش از لیست هیات مدیره استقلال حذف شود.»

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir