از این پس دلالی توسط هر فردی در ۲۰۷ کشور جهان باید به رسمیت شناخته شده و نمی‌توان از کار افرادی که بازیکنان به عنوان کارگزار معرفی می‌کنند جلوگیری کرد.
 
 

فردا:با لغو کارگزاری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نقل و انتقالات بازیکنان از شهریور ماه سال جاری، دلالی در فوتبال رسمی می‌شود.

براساس تصمیم هیئت رئیسه فیفا و به پیشنهاد کمیته وضعیت بازیکنان، از اکتبر سال ۲۰۱۱ کارگزاری فیفا در نقل و انتقالات بازیکنانی که تاکنون محدود عده‌ای خاص بود، لغو می‌شود.

از همین رو از این به بعد کلیه نقل و انتقالات توسط هر مدیر برنامه یا دلالی می‌تواند انجام شود. به عبارت دیگر نیاز نیست بازیکنان برای نقل و انتقال به کارگزار رسمی فیفا مراجعه نمایند.

این در حالی است که پیش از این در آیین نامه انضباطی فیفا افراد می‌توانستند کارگزار را به عنوان وکیل یا مشاور به کمیته انضباطی معرفی نمایند.

بنابراین تصمیم از این پس دلالی توسط هر فردی در ۲۰۷ کشور جهان باید به رسمیت شناخته شده و نمی‌توان از کار افرادی که بازیکنان به عنوان کارگزار معرفی می‌کنند جلوگیری کرد.

این تصمیم فیفا بر اساس شعار «فوتبال برای همه» گرفته شده و فدراسیون جهانی بر این باور است که هر فردی که به فوتبال علاقه دارد می‌تواند به عنوان بازیکن، مربی و داور در این ورزش کار کند.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:fardanews.com