اسطوره هلندی باشگاه بارسلونا معتقد است که مربی پرتغالی رئال در برنامه ریزی تیمی اش در بازیهای ال کلاسیکو مرتکب اشتباه شده بود.
 
گل: یوهان کرویف ، مربی سابق باشگاه بارسلونا در مقاله هفتگی اش در روزنامه «ال پریودیکو» به عملکرد رئال در هفته های اخیر اشاره کرده و اعلام کرده که رئال باید با ترکیب دیگری مقابل بارسا قرار می گرفت.از نظر کریوف،  برد 6-2 رئال در سویا، همین شک و شبهات را بیشتر می کند:« تمام پیروزهای رئال مادریدو سه برد خارج از خانه این تیم در بیلبائو، والنسیا وسویا، تلاشهای پسران گواردیولا مقابل تیم سفیدپوش را برجسته تر می کند. تمام این بردها، در حقیقت ارزش کار بازیکنان بارسا مقابل تیم مورینیو را بالا می برد.»

کرویف معتقد است که :«با تماشای نتیجه نهایی دیدار سویا – رئال مادرید (6-2) و با تماشای تیمی که گام به ورزشگاه سانچس پیسخوان(ورزشگاه سویا) گذاشت و با تماشای جایگیری تک تک بازیکنان رئال، این سوال مطرح می شود که آیا رئال می توانست با ترکیب دیگری و با برنامه ریزی متفاوتی مقابل بارسا قرار بگیرد؟! در بازی ای که بارسلونا برای پیروزی با حداقل فاصله سختی زیادی را متحمل شد، رئال با نتیجه 6-2 به پیروزی رسید و هیچ نشانه ای از لغزش یا کم کاری یا ناامیدی بعد از حذف از رقابتهای اروپایی به دست یک حریف قدرتمند در تیم مورینیو دیده نمی شد.»

اسطوره هلندی معتقد است که مشکل اصلی رئال مادرید،بیماری «بارسلونیت» مربی اش است:« الان مورینیو از «بارسلونیت» (مرض بارسلونا) رنج می برد. در بازیهای ال کلاسیکو، مورینیو با برنامه ریزی هایش تنها به فکر مواجهه با بارسلونا بود ولی اگر به تیمش اعتماد می داشت، نیازی به انجام چنین کارهایی نبود؛ البته او به عنوان سرمربی رئال، مختار است تا هر تصمیمی می خواهد بگیرد.اگر هواداران رئال او را تشویق می کنند که عالی است. هر کسی برای هوادارانش بازی می کند ولی رئال، مثل بارسلونا خیلی بیشتر از یک تیم فوتبال است و ارزشهایی که این تیم منتقل می کند، به افراد فراوانی می رسد. »

با وجود قهرمانی رئال مادریددر جام حذفی ، کریوف انتقاد از مورینیو را ادامه داده:« مورینیو حتی در یکی از 4 دیدار ال کلاسیکو هم ریسک نکرد؛ نه در خارج از زمین و نه در زمان برنامه ریزی برای بازیها.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اگر مورینیو در مصاف با بارسا تیمش را به نحو دیگری می چید، داستان به نحو دیگری رقم می خورد، گفت:« هیچ وقت نمی توانیم این را بفهیم ولی کاملا روشن است که در این رختکن پرتعداد، پتانسیلهای زیادی وجود دارد و گزینه های متفاوتی دیده می شوند که می توان به نحو دیگری برای دوئلها برنامه ریزی کرد. الان با مروری بر بازیهای رئال مادرید مقابل سایر حریفان، این شک و شبهه بزرگتر می شود و از سوی دیگر توان بارسا و قدرت فوتبالی اش در ارزیابی مجدد، بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

از نظر کرویف،مورینیو هر زمان که در سالن کنفرانس خبری پشت میکروفن ها قرار می گیرد، از ناهماهنگی در تیمش خبر می دهد:« متاسفانه پیغامهایی که از سوی مربی آنها بازتاب داده می شود، فقط از ناهماهنگی خبر می دهد.حالا که مورینیو از سوی مسئولان یوفا جریمه شده، تصمیم گرفته تا زمانی که یوفا دلایلش برای درنظر گرفتن این جریمه را مطرح نکرده،دیگر صحبت نکند.سران رئال هم رسما با او و برای او گریه می کنند.متاسفانه هرکسی هرچیزی دیده و هرکسی هر چه شنیده، بهتر است از آن صحبت نکند.اگر ساکت بمانی برای همه بهتر است، این روندی است که از سوی سران رئال باید آغاز شود. »

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com