تیم فوتبال پرسپولیس با شکست فولاد خوزستان به فینال جام حذفی ایران راه پیدا کرد.



ایسنا:گل پرسپولیس در دقیقه 64 توسط وحید هاشمیان به ثمر رسید.

گزارش نیمه نخست:

نیمه نخست این مسابقه با نمایش خوب شاگردان جلالی آغاز شد. هردو تیم که برای رسیدن به فینال تنها یک گام فاصله دارند با هدفی بزرگ گام در میدان گذاشته اند. فولادی ها در ابتدای مسابقه عملکرد بهتری داشتند و توانستند چندین موقعیت مناسب به دست بیاورند که علیرضا حقیقی آنها را در رسیدن به گل ناکام گذاشت.


در ابتدای بازی و در دقیقه 6 علی حمودی با کارت زرد داور مواجه شد. این نبرد حساس که در شرایط آب و هوایی غبار آلود گزار می شود از ابتدا جذابیت بالایی داشت.


شاگردان علی دایی پس از هماهنگ شدن با شرایط جوی توانستند شرایط مسابقه را برابر و در دقیقه 12 با حمله هادی نوروزی دروازه فولاد خوزستان را تهدید کنند.


در ادامه از سرعت بازی کاسته شد و دو تیم با احتیاط بیشتری به کار خود پرداختند. در دقیقه 18 حرکت انفرادی کاوه رضایی فرصت مناسبی در اختیار او و رضا نوروزی قرار داد که دوباره این علیرضا حقیقی بود که اجازه خودنمایی به مهاجمان فولاد نداد.


توپ و میدان در اختیار شاگردان مجید جلالی بود. فولادی ها که پس از پیروزی ملوان برابر استقلال انگیزه مضاعفی گرفته بودند با سه مهاجم به دنبال پیروزی بودند. حملات مهاجمان فولاد یکی پس از دیگری از دست می رفت و تیم پرسپولیس نیز تنها در فکر آرام کردن مسابقه بود تا بتواند برنامه های خود را پیاده کند.


در دقیقه 23 مسابقه علی حمودی توپ را با دست خود به حرکت درآورد تا به همین دلیل دومین کارت زرد خود را بگیرد و از مسابقه اخراج شود. فولادی ها که ده نفره شدند دوباره به حملات خود ادامه دادند.


موقعیت مناسبی در دقیقه 25 مسابقه برای شاگردان جلالی بدست آمد، ضربه آزادی که چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس بود اما به وسیله رضا نوروزی از دست رفت تا بازی همچنان بدون گل ادامه پیدا کند.


با اینکه فولادی ها ده نفره بودند همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند. حمله های تیم میزبان یکی پس از دیگری توسط رضا نوروزی و آرش افشین از دست می رفت. شاگردان دایی که از ابتدای مسابقه تحت فشار بودند در این دقایق در لاک دفاعی فرو رفته و به دنبال ضد حمله ها بودند.


پرسپولیس در دقیقه 33 مسابقه بهترین موقعیت خود را در اختیار داشت که با اشتباه بازیکنان این تیم از دست رفت. پس از این موقعیت بختیار رحمانی بهترین موقعیت فولاد را در نبردی تک به تک با حقیقی از دست داد تا دو تیم همچنان بدون گل به کار خود ادامه دهند.


علی عسگری بازیکن پرسپولیس در دقیقه 38 با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد.


در دقیقه 40 ضربه آزاد دیگری برای فولادی ها به دست آمد که توسط رینالدو از دست رفت. در ادامه فشار بازیکنان فولاد بر روی دروازه پرسپولیس بیشتر شد. دفاع پرسپولیس که در این مسابقه نفوذپذیر نشان داده بود فضای مناسبی را دراختیار مهاجمان فولاد قرار می داد که البته یکی پس از دیگری از دست می رفت.


در دقایق پایانی نیمه نخست هردو تیم بیشتر در نیمه میدان بودند اما تنها یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی هادی نوروزی فرصت بسیار خوبی داشت که با برخورد توپ به دیرک دروازه از دست رفت تا دو تیم در نیمه نخست بدون گل به کار خود پایان دهند.


گزارش نیمه دوم:


نیمه دوم این مسابقه نیز با برتری شاگردان جلالی آغاز شد. در همان ابتدای نیمه رضا نوروزی همانند نیمه نخست فرصت مناسب دیگری را از دست داد. شرایط آب و هوایی اهواز بسیار بدتر شده بود اما دو تیم همچنان به کار خود ادامه می دادند. بازی در اختیار فولادی‌ها بود و پرسپولیسی‌ها برای کنترل آنها چندین بار به خطا متوسل شدند.

وحید هاشمیان برای پرسپولیس به میدان آمد تا خط حمله این تیم بتواند قدرت بیشتری بگیرد. در دقیقه 63 بازی بهترین موقعیت پرسپولیس به دست آمد که دیرک دروازه میثاق معمارزاده این تیم را نجات داد اما درست پس از یک دقیقه وحید هاشمیان توانست نخستین گل مسابقه را وارد دروازه فولاد کند.

پرسپولیسی‌ها که پس از گل جان تازه ای گرفته بودند به حمله های خود ادامه دادند و موقعیت های خوبی به وجود آوردند.

در دقیقه 67 بازیکنان پرسپولیس حمله دیگری را آغاز کردند که با دفاع تیم فولاد مواجه شدند. بازی در این دقایق آرام تر شده بود و توپ در میانه میدان در جریان بود. ده نفره بودن فولاد در این نیمه تاثیر خودش را بر روی عملکرد این تیم گذاشته بود تا شاگردان علی دایی بتوانند توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

بازیکنان فولاد در دقیقه 71 توانستند فرصت مناسبی پیدا کنند که سامان آقازمانی با خطا بر روی بازیکن فولاد از حمله این تیم جلوگیری کرد و یک کارت زرد را نیز به جان خرید. در ادامه آرش افشین جای خود را به باکاری یاکیته داد.

مسابقه به دقیقه 80 خود رسید و در همین دقیقه میثاق معمارزاده ضربه زیبا هادی نوروزی را به کرنر فرستاد. پس از این موقعیت بیشتر زمان مسابقه در میانه زمین ادامه پیدا کرد.

دقایق پایانی مسابقه به سود شاگردان دایی سپری می شد. فولادی ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند رو به یک بازی احساسی آورده بودند. در دقیقه 88 پس از خطای سرلک بر روی محمد نوری بین این دو بازیکن درگیری ایجاد شد که با اضافه شدن بازیکنان و داور مسابقه ادامه پیدا نکرد.

دقیقه پایانی مسابقه با یک بازی فیزیکی سپری می شد. پرسپولیسی ها که خود را برنده بازی می دانستند به حفظ توپ پرداختند تا در انتها این تیم پرسپولیس باشد که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و در بازی فینال حریف ملوان بندر انزلی شود.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir
 
 
مطالب داغ ورزشی:
بنز بازيكن جنجالی فوتبال ايران را دزديدند (+عكس)
فشار سیما به فردوسی‌پور بخاطر پیراهن مشکی !
درگیری آقای ستاره با پلیس قبل از عروسی!
ناصرحجازی، 30 سال پیش در حال بازی در یک فیلم سینمایی/ عکس
نظر دايی درباره رفاقتش با باقری