کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد تا فرنگی‌کاران ایران نیز همانند آزادکاران بر بام آسیا بایستند.

3 مدال طلای ایران در این رقابت‌ها توسط رامین طاهری در وزن 71 کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن 98 کیلوگرم بدست آمد.

محمدعلی گرایی در وزن 66 کیلوگرم نیز به مدال نقره دست یافت و پیام بویری و بشیر باباجان‌زاده نیز به ترتیب در اوزان 75 و 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. داوود عابدین‌زاده هم در وزن 85 کیلوگرم به عنوان پنجمی این رقابت‌ها رسید. محسن حاجی‌پور نماینده وزن 59 کیلوگرم ایران نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیدار رده‌بندی وزن 130 کیلوگرم:

در دیدار رده‌بندی وزن 130 کیلوگرم این رقابت‌ها هم بشیر باباجان‌زاده آخرین نماینده ایران برابر "ناوین" از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد حریف خود را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

باباجان زاده در رقابت های صبح امروز(یکشنبه) در دور نخست با نتیجه 4 بر یک "مرات رامونوف" از قرقیزستان را شکست داده بود. (رامانوف به دلیل مصدومیت به کشتی ادامه نداد) وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم‌نهایی با نتیجه 8 بر صفر "محمد ابراهیم" از بحرین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. باباجان‌زاده برای حضور در دیدار فینال به مصاف "نورماخان تینالیف" قهرمان بازی های آسیایی 2014 و دارنده مدال برنز جهان رفت اما با یک داوری یک طرفه و با یک اخطار با نتیجه یک بر صفر مغلوب این کشتی‌گیر شد و به دیدار رده‌بندی رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir