درخواست هاشمی از باخ برای توقف حملات آل‌سعود به یمن
رئیس کمیته ملی المپیک ایران از رئیس IOC خواست با توجه به حملات ناجوانمردانه آل سعود به ورزشگاه‌های یمن از طریق دیپلماسی ورزشی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.

در پیام کیومرث هاشمی آمده است:

جناب آقای دکتر توماس باخ

رییس کمیته بین‌المللی المپیک

همان طوری که اطلاع دارند در پی حملات اخیر جنگنده‌های عربستان سعودی به یمن، تعداد زیادی از غیر نظامیان بی دفاع جان خود را از دست داده و مردم این کشور قربانی این تهاجم و عواقب ویران کننده آن شده‌اند. در این میان با کمال تاسف استادیوم‌های ورزشی (ورزشگاه یرموک 22 می) نیز از این تهاجم در امان نمانده و در اثر حملات مستمر به طور کامل تخریب گردیده‌اند.

با توجه به اهداف بشردوستانه المپیزم و به نام "صلح و ورزش" و با عنایت به مرجعیت جنابعالی به عنوان رهبر جنبش جهانی المپیک از یک سو و مشارکت موثرتان به عنوان رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک در فعالیت‌های صلح طلبانه سازمان ملل از سوی دیگر، استدعای عاجل دارد با بهره‌گیری از نفوذ و ارتباطات خود با مبادی ذیربط، تلاش لازم جهت پایان دادن به وضعیت موجود که استمرار آن خسارات بیشتری را بر مردم آن کشور تحمیل خواهد کرد مبذول نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و مراتب احترام خود را به جنابعالی تجدید می‌نمایم.

کیومرث هاشمی

رییس کمیته ملی المپیک

جمهوری اسلامی ایران

****

جناب آقای کیومرث هاشمی

باخ نیز در پاسخ به هاشمی ضمن تشکر از نامه او، قول داد IOC در این راستا تلاشش را انجام دهد. در نامه باخ به کمیته ملی المپیک ایران آمده است:

ریاست محترم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

از نامه ارسالی شما در تاریخ 15 آوریل سپاسگزارم

همان طور که مستحضرید کمیته‌ بین‌المللی المپیک یک سازمان ورزشی غیر دولتی است که طبق منشور المپیک و اصول اساسی المپیزم اداره می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع و نیز در چارچوب همکاری نزدیکی که با سازمان ملل داریم به شما اطمینان خاطر می‌دهم که کمیته‌ بین‌المللی المپیک با استفاده از امکانات موجود همه تلاش خود را در جهت ترویج صلح از طریق ورزش به کار می‌گیرد.

از درک و همکاری شما تشکر می نمایم

با تشکر توماس باخ

رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir