داورزنی: ترس از باخت کار را سخت کرد
محمدرضا داورزنی بعد از باخت به لهستان گفت: به نظرم قدری بازیکنانمان از باخت می ترسیدند و همین موجب شد که نتوانند بازی خود را ارائه دهند.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، پس از باخت تیم ملی مقابل لهستان اظهار کرد: هیجانات ورزش و زیبایی‌های ورزش به همین برد و باخت‌هایش است. نباید بعد از یک باخت به تیم گلایه کرد. بله همه ما دوست داریم که همیشه تیم والیبال پیروز باشد، ولی به هر ترتیب تیمی هم که مقابل ماست، قهرمان جهان است. بازیکنان ما زحمت زیادی کشیدند، ولی لهستانی ها بهتر کار کردند ولی با توجه به تجربه و شرایطی که داشتند روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که از قبل کردیم مسیری را برای والیبال بزرگسالان ترسیم کرده ایم که لیگ جهانی یکی از این مسیرهاست، اما هدف نیست. خود این بازی‌هایی که در ایران و لهستان انجام شد زمینه پیشرفت و ارتقای سطح والیبال ایران را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: هدف ما موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک است. هنوز باید با این تیم‌های بزرگ بجنگیم. با آمریکا و لهستان مبارزه کنیم تا به این هدف دست یابیم.

رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد: الان هنوز شرایط لیگ جهانی والیبال معلوم نیست که آمریکا و لهستان چگونه بازی کنند و ما با روسیه چه نتیجه ای بگیریم. همه باید تا هفته آینده صبر کنیم، اما هر نتیجه ای که حاصل شود چیزی از ارزش های بازیکنان ایران کم نمی کند. آنها تا الان زحمت زیادی کشیده اند و کار بزرگی انجام داده‌اند.

رییس فدراسیون والیبال درباره بازی تیم ملی مقابل لهستان گفت: به نظرم بازیکنان زحمت خود را کشیدند، اما شاید مقداری از باخت می ترسیدند و همین ترس از باخت کار را برای آن‌ها سخت کرد و خودش عامل این شد که آن عملکرد 100 درصد خود را نداشته باشند از طرف دیگر لهستانی ها هم خیلی خوب تیم ما را آنالیز کرده بودند و در همه پست ها هم خوب بازی کردند.

داورزنی تاکید کرد: ما باید مطمئن باشیم که بازیکنانمان تلاش خود را انجام می دهند. فارغ از اینکه چه نتیجه ای در لهستان رقم بخورد بازیکنان تمام تلاش شان را می کنند که در مقابل روسیه پیروز شوند. آن چیزی که برای ما مهم است رشد خوب والیبال بزرگسالان مان است و فهم و شعور مردمی است که بازیکنان را تشویق کردیم. در این چهار بازی که ما میزبان بودیم شاهد بودیم که 15 هزار تماشاگر در سالن حاضر بودند و هیچ کس هم فحاشی نکرد و رفتار ناشایستی انجام نداد.

رییس فدراسیون والیبال با قدردانی از مردم گفت: این که تماشاگران بعد از باخت تیم ملی را تشویق می کنند نشانه فهم و بلوغ بالای آنان است. خود این موضوع عملکرد خوب تیم ملی را نشان می دهد. مردم می دانند که تیم ملی هفته آینده مقابل روسیه نیاز به حمایت دارد و با یک باخت آسمان به زمین نیامده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir