نتیجه دیدار والیبال ایران و استرالیا
تیم های والیبال ایران و استرالیا در چارچوب مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مقابل هم قرار گرفتند که تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه سه بر یک استرالیا را شکست دهد.

تیم ملی والیبال ایران در دیدار یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا رو در روی استرالیا قرار گرفت. حضور دو تیم در مسابقات انتخابی المپیک مسجل شده است و این رقابت ها هم در راهیابی آنها به این مسابقات تاثیری ندارد بنابراین پیروزی در این رقابت ها تنها جنبه حیثیتی و صعود به نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را دارد.

ملی پوشان والیبال ایران با لباس های یکدست سفید، از ساعت 20 مقابل سبز پوشان استرالیا به میدان رفتند. بازیکنان والیبال ایران در یک بازی کاملا جذاب و دیدنی توانستند استرالیا را با نتیجه سه بر یک شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا صعود کنند.

ست اول 25 بر 20 ایران

امتیاز اول در این ست را استرالیا کسب کرد. بازیکنان استرالیا با اسپک های قدرتی توانستند سه بر یک از ایران پیش بیفتند. در ادامه ملی پوشان ایران با دریافت های خوب توانستند بازی را در نتیجه 7 برابر کنند و با اسپک عالی پیروت پور امتیاز 8 برای ایران بدست آمد تا با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول بروند.

استرالیایی ها با بازی قدرتی نفر به نفر روی تور و جاخالی انداختن توانستند 11 بر 10 از ایران جلو بیفتند. بازیکنان ایران از اشتباهات بازیکنان استرالیا نهایت استفاده را بردند و با دریافت و اسپک های خوب توانستند با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم بروند.

پس از استراحت فنی بازیکنان ایران فاصله به وجود آمده را حفظ کردند و با نتیجه 19 بر 16 از حریف جلو بودند که امتیاز 20 هم توسط فیاضی برای ایران بدست آمد تا سرمربی استرالیا مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. ملی پوشان ایران با یک بازی برتر با نتیجه 25 بر 20 در این ست پیروز شدند.

ست دوم 25 بر 14 استرالیا

دو تیم تا امتیاز 5 برابر پیش می رفتند اما اشتباه بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا استرالیا با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود. همانند بازی با کره جنوبی بازیکنان ایران در اسپک و سرویس اشتباهات زیادی داشتند و همین باعث شد تا استرالیا 12 بر 8 از ایران جلو بیفتد.

بازیکنان استرالیا با دفاع های روی تور خوب توانستند چندین امتیاز کسب کنند و با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم بروند. پس از استراحت فنی توماس ادگار(Thomas Edgar) به تنهایی در سرویس و اسپک چندین امتیاز برای استرالیا کسب کرد و باعث شد تا استرالیا با اختلاف زیاد و با نتیجه 25 بر 14 در این ست پیروز شود.

ست سوم 25 بر 18 ایران

هر دو تیم تا امتیاز سه برابر پیش می رفتند که بازیکنان ایران با چند دفاع روی تور خوب توانستند نتیجه را 5 بر 3 به نفع خود کنند. اشتباه بازیکنان استرالیا در سرویس و اسپک باعث شد تا دو امتیاز پیاپی برای ایران بدست بیاید و سرمربی استرالیا در نتیجه 7 بر 4 درخواست وقت استراحت کند.

پس از وقت استراحت دفاع های خوب استرالیایی ها سه امتیاز پشت سرهم برای آن ها در پی داشت و توانستند بازی را 7 بر 7 برابر کنند. در ادامه سرویس بازیکن استرالیا به بیرون رفت تا ایران با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود.

اسپک های با هدف و دفاع های خوب ملی پوشان ایران باعث شد تا ایران با افزایش اختلاف امتیازی با نتیجه 13 بر 9 جلو بیفتد و سرمربی استرالیا بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. تیم ملی والیبال ایران با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفت.

پس از استراحت فنی رقابت دو تیم بیشتر در دفاع روی تور بود. هر دو تیم با دفاع های خوب چندین امتیاز کسب می کردند اما سرویس های خوب حمزه زرینی در ادامه برتری تیم ایران را کامل کرد تا تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 25 بر 18 در این ست پیروز شود.

ست چهارم 25 بر 20 ایران

تیم های والیبال ایران و استرالیا تا امتیاز 5 برابر پیش می رفتند اما حمزه زرینی با اسپک و دفاع های روی تور خوبش سه امتیاز پیاپی کسب کرد تا ایران با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود.

ملی پوشان والیبال ایران با یک بازی برتر در اسپک و دریافت توانستند با نتیجه 16 بر 11 به استراحت فنی دوم بروند. بازیکنان ایران که از این فاصله امتیازی روحیه گرفته بودند در ادامه در دفاع روی تور، اسپک و دریافت از استرالیایی ها بهتر کار کردند و توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 20 به پایان برسانند. تیم ملی والیبال ایران در مجموع با نتیجه سه بر یک پیروز این دیدار شد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی