نتیجه دیدار والیبال ایران و چین
تیم ملی والیبال ب ایران برای صعود به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا برابر تیم ملی والیبال چین به میدان رفت که این دیدار با برتری ملی پوشان ایران به پایان رسید.

تیم های والیبال ایران و چین در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ساعت 19:40 مقابل هم قرار گرفتند. برنده این دیدار به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا صعود می کند و حریف ژاپنی می شود که توانست با نتیجه سه بر یک قطر را شکست دهد و فینالیست شود.

ملی پوشان والیبال ایران با لباس های یکدست سفید برابر قرمزپوشان چین به میدان رفتند. تیم ملی والیبال ایران در یک دیدار نفس گیر و جذاب توانست با نتیجه سه بر دو تیم ملی والیبال چین را شکست دهد و فینالیست مسابقات والیبال قهرمانی آسیا شود.

ست اول 25 بر 21 چین

امتیاز اول در این ست توسط چینی ها کسب شد. دو تیم تا امتیاز سه برابر پیش می رفتند اما دفاع های روی تور بازیکنان ایران باعث شد تا ایران 5 بر 3 از چین جلو بیفتد. در ادامه چینی ها از اشتباه بازیکنان ایران در دریافت نهایت استفاده را بردند و توانستند با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند.

پاسور ایران در تغذیه بازیکنان ایران ناموفق بود و چینی ها بار دیگر از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بردند و اختلاف را به چهار امتیاز افزایش دادند تا نتیجه 14 بر 10 به نفع چین شود. بازیکنان چین فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

پس از استراحت فنی دوم بازیکنان ایران با اسپک و دفاع های روی تور خوب توانستند فاصله را به یک امتیاز کاهش دهند تا نتیجه 18 بر 17 همچنان به سود چین باشد. بازیکنان ایران پراشتباه در این ست ظاهر شدند و دقت کافی در ضربات را نداشتند. چینی ها توانستند برای سومین بار فاصله امتیازی را افزایش دهند و 24 بر 20 از ایران جلو بیفتند و درنهایت این ست را با نتیجه 25 بر 21 پیروز شوند.

ست دوم 25 بر 20 چین

بازیکنان چین این ست را با قدرت آغاز کردند و توانستند با نتیجه 5 بر 2 از ایران جلو بیفتند تا اکبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخواست وقت استراحت کند. چینی ها با حفظ فاصله امتیازی در این ست هم توانستند با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند.

ملی پوشان ایران بالاخره توانستند در یک ماراتن زیبا فاصله دو امتیازی را جبران کنند تا نتیجه 13 بر 13 برابر شود. بازیکنان چین با دفاع های روی تور خوب سه امتیاز پیاپی کسب کردند و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و دفاع روی تور خوب چینی ها باعث شد تا تیم ملی چین با نتیجه 22 بر 18 از ایران پیش بیفتد و تا اینجای کار ایران نتوانسته با چینی ها رقابت کند. در ادامه بازی پراشتباه ایران و برتری بازیکنان چین در این ست باعث شد تا تیم ملی والیبال چین همانند ست اول پیروز این ست شود. ست دوم با نتیجه 25 بر 20 به پایان رسید.

ست سوم 25 بر 9 ایران

بازیکنان ایران با دفاع های خوب و اسپک های هدفمند توانستند در این ست با ایجاد چهار امتیاز اختلاف و با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول بروند. بازیکنان ایران که در این ست به خودشان آمده بودند با سرویس های هدف دار و دفاع های خوب روند امتیازگیری خود را حفظ کردند و با نتیجه باورنکردنی 14 بر 4 از چین جلو بودند.

ملی پوشان ایران با بازی کاملا برتر نسبت به حریف و با برتری 16 بر 6 به استراحت فنی دوم رفتند. بازیکنان چین که مغلوب قدرت بازیکنان ایران شده بودند حتی نتوانستند به امتیاز 10 برسند و با اختلاف امتیازی زیاد این ست را واگذار کردند. تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 25 بر 9 پیروز این ست شد.

ست چهارم 25 بر 19 ایران

این ست را هم بازیکنان ایران با قدرت آغاز کردند و با دریافت های خوب اجازه ندادند توپ های بازیکنان چین در زمین بخوابد. در ادامه دفاع های خوب و اسپک های قدرتی ملی پوشان ایران باعث شد تا ایران با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول برود.

با سرویس های هدف دار وادی، تیم ملی ایران سه امتیاز پشت سرهم کسب کرد و با نتیجه 13 بر 8 از چین جلو افتاد. ملی پوشان ایران با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه در دریافت بسیار عالی کار می کرد و با اسپک های قدرتی توانست فاصله امتیازی را پس از استراحت فنی دوم حفظ کند تا با نتیجه 25 بر 19 در ست چهارم پیروز شود.

ست پنجم 16 بر 14 ایران

هر دو تیم تا امتیاز سه برابر پیش می رفتند اما اسپک های خوب و دفاع های عالی بازیکنان ایران باعث شد تا تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 8 بر 3 از چین جلو بیفتد. چینی ها در این ست حرفی برای گفتن نداشتند و مغلوب غیرت و بازی خوب بازیکنان ایران شده بودند. ملی پوشان والیبال ایران در دفاع روی تور، دریافت و اسپک عالی بودند و امتیاز کسب می کردند.

تیم ملی والیبال ایران درنهایت با نتیجه 16 بر 14 در این ست پیروز شد و در مجموع با برتری سه بر دو به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا صعود کرد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی