نتیجه دیدار والیبال ایران و ژاپن
فینال والیبال قهرمانی آسیا امروز ساعت 18:00 در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری و قهرمانی ژاپن به پایان رسید.

تیم های والیبال ایران و ژاپن در فینال والیبال قهرمانی آسیا در حالی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این بار تیم والیبال ب ایران قصد داشت از عنوان قهرمانی کشورمان برای سومین دوره متوالی دفاع کند. اما ژاپنی ها اجازه این کار را به ملی پوشان ایران ندادند و با نتیجه سه بر یک تیم ملی والیبال ایران را شکست دادند و قهرمان هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا شدند.

ست اول 25 بر 17 ژاپن

ژاپنی ها این ست را با کسب دو امتیاز پیاپی آغاز کردند. اشتباه بازیکنان ژاپن در سرویس باعث شد تا بازی در نتیجه 4 بر 4 برابر شود. دو تیم تا امتیاز 7 برابر پیش می رفتند که توپ ژاپنی ها در ادامه به بیرون رفت و ایران با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت.

پس از استراحت فنی، بی دقتی بازیکنان ایران در ضربات نهایی باعث شد تا ژاپن 10 بر 9 از ایران جلو بیفتد. بی دقتی بازیکنان ایران همچنان ادامه داشت و ژاپنی ها توانستند فاصله اختلافی را به سه امتیاز افزایش دهند تا نتیجه 13 بر 10 شود.

بازیکنان ایران دست از اشتباه کردن برنمی داشتند و فاصله ژاپنی ها لحظه به لحظه بیشتر می شد و ژاپن توانست با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم برود. بی دقتی پاسور در تغذیه بازیکنان و اشتباه بازیکنان در اسپک و دریافت باعث شد تا بازیکنان ژاپن در دفاع روی تور و اسپک موفق عمل کنند و با نتیجه 25 بر 17 در این ست پیروز شوند.

ست دوم 25 بر 22 ژاپن

دو اشتباه از زرینی در اسپک، دو امتیاز پیاپی برای ژاپنی ها در پی داشت تا همان ابتدای کار ژاپن دو بر صفر از ایران جلو بیفتد. دریافت های خوب بازیکنان ژاپن و اسپک های قدرتی شان باعث شد تا فاصله دو امتیازی حفظ شود و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند.

دفاع های خوب بازیکنان ایران دو امتیاز پشت سرهم در پی داشت تا نتیجه 9 بر 9 مساوی شود. دو تیم تا امتیاز 14 برابر پیش رفتند اما دفاع های خوب ژاپنی ها باعث شد تا آن ها با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم بروند. ژاپنی ها با تلاش و دقت زیاد توانستند فاصله امتیازی را حفظ کنند و با نتیجه 25 بر 22 در این ست هم پیروز شوند و در آستانه قهرمانی در آسیا قرار بگیرند.

ست سوم 25 بر 18 ایران

دو تیم تا امتیاز 6 برابر پیش می رفتند اما دریافت و اسپک های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا ایران با دو امتیاز برتری، 8 بر 6 به استراحت فنی اول برود. ملی پوشان ایران با اسپک های هدف دار و جاخالی انداختن تا امتیاز 12 بر 10 توانستند فاصله امتیازی را حفظ کنند اما اشتباه بازیکن ژاپن در سرویس زدن باعث شد تا ایران 13 بر 10 جلو بیفتد.

اشتباه بازیکنان ژاپنی و دقت بازیکنان ایران در ضربات نهایی، فاصله امتیازی را افزایش داد و ایران با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفت. اشتباه بازیکنان ژاپن در این ست زیاد شده بود و ملی پوشان ایران از این فرصت نهایت استفاده را بردند. آن ها با اسپک های هدف دار و قدرتی توانستند فاصله امتیازی را افزایش دهند و با نتیجه 25 بر 18 در این ست پیروز شوند.

ست چهارم 25 بر 22 ژاپن

ژاپنی ها با اسپک های قدرتی توانستند با دو اختلاف امتیاز و نتیجه 5 بر 3 از ایران جلو بیفتند. بازیکنان ژاپن با حفظ فاصله به وجود آمده با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند. اشتباه های وادی در پاس دادن و جاخالی انداختن باعث شد تا فاصله امتیازی به نفع ژاپن افزایش یابد و نتیجه 14 بر 10 شود.

در ادامه دفاع های روی تور خوب بازیکنان ایران نتیجه را 14 بر 12 کرد اما ژاپنی ها فاصله امتیازی را حفظ کرده و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند. اشتباهات پرتعداد بازیکنان ایران در سرویس و اسپک باعث شد تا ژاپنی ها در دریافت و اسپک های قدرتی موفق عمل کنند. تیم ملی ژاپن درنهایت توانست 25 بر 22 در این ست پیروز و در مجموع این دیدار سه بر یک پیروز شود.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی